چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

پشت پرده شرکت والت دیزنی در سیما

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 399832
مجموعه «ارباب سرگرمی» در نخستین قسمت به سراغ کمپانی عظیم والت دیزنی رفته و با هدف معرفی صنعت سرگرمی، تاریخچه و اهداف این شرکت را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.
به گزارش جهان؛ سرگرم کردن مخاطبان، صنعتی است که در قالب های گوناگون اعم از ساخت ابزارها و تجهیزات بازی و به عبارتی سخت افزارها و همچنین تولید انواع فیلم و بازی یا همان بعد نرم افزاری نمود یافته و هر روز هم این صنعت و دستگاه هایی که در این زمینه وارد عرصه می شوند گسترش می یابد.

پس از شکل گیری و نهادینه شدن فرهنگ سینما در جوامع مختلف به ویژه در کشورهای غربی، و همچنین نفوذ زیادی که شبکه های تلویزیونی در میان مردم داشتند، پرداختن به موضوعاتی همچون کودک و سرگرمی که مخاطبان آن معمولا کودک و نوجوان بودند رونق یافت تا حدی که بخش زیادی از بدنه سینمای باسابقه و طول و درازی همچون هالیوود به این امر اختصاص تخصیص داده شد.

شرکت های بزرگی همچون والت دیزنی به وجود آمدند و هر آنچه از تکنیک و هنر داشتند برای تولید فیلم های ویژه کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار دادند البته در این میان فرهنگ غربی را نیز در بسیاری از کشورها آن هم در میان کودکان ترویج کردند.

«ارباب سرگرمی» مستندی است که برای پخش از شبکه افق سیما تهیه شده و در هر قسمت به نقد و بررسی و مرور تاریخچه کمپانی‌ های بزرگ فیلم‌ سازی که در حوزه سرگرمی و فیلم‌ های کودک و نوجوان فعال هستند می پردازد.

نخستین قسمت از «ارباب سرگرمی» که برای پخش از شبکه افق در روز یکشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۹.۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ آماده شده به معرفی کمپانی والت ‌دیزنی اختصاص دارد.

والت دیزنی شرکتی است که ابتدا با هدف فعالیت‌ های صرفا تفریحی راه ‌اندازی شده اما پس از آن، به پایگاهی برای تغییر دیدگاه‌ های اجتماعی و خدمت به اهداف سیاسی نیز مبدل گشت.

لقمان یداللهی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
شبکه افق برنامه های مفید و ضروری مانند همین برنامه پخش میکند که واقعا جای تقدیر دارد.