دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۶
۱

ستاره پرسپولیس معلم اخلاق شد

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 399465
محمد نوری می‌توانست تنها بازیکن پرسپولیس در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا باشد.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین ، در شرایطی كه كی روش به هیچ كدام از بازیكنان پرسپولیس برای حضور در فهرست تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا اعتماد نكرد، محمد نوری تنها بازیكنی بود كه تصور می‌شد حتما در این لیست جا خواهد داشت. نوری بازیكنی است كه امسال دوباره یكی از ستاره‌های پرسپولیس شده و به عنوان كاپیتان، نقش آفرینی موثری برای سرخپوشان تهرانی دارد.


او تا آخرین روزها هم گزینه‌ای جدی برای حضور در تیم ملی به نظر می‌رسید اما كارلوس كی روش نه تنها او، بلكه هیچ یك از بازیكنان پرسپولیس را به اردوی تیم ملی دعوت نكرد تا تیم ملی برای اولین بار بدون حضور حتی یك پرسپولیسی در جام ملت‌ها شركت كند. واكنش نوری اما به این موضوع بسیار حرفه‌ای بود. او چند روزی با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نكرد؛ مبادا از سر عصبانیت حرف تندی بزند. نوری بالاخره صبح جمعه در ورزش ورزش و مردم به حرف آمد و در مورد دعوت نشدن به اردوی تیم ملی صحبت كرد.


او خیلی محترمانه طوری برخورد كرد كه انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و از هیچ موضوعی دلگیر نیست. محمد نوری در این برنامه گفت: «به هر حال این اتفاق افتاده است.مردم هم هر کجا که من را می بینند در این مورد سوال می کنند.من به نظر کروش احترام می گذارم. چون او سرمربی است و تصمیم نهایی را می گیرد. نظر من همین است و سرباز تیم ملی هستم. هر زمانی که به من نیاز باشد در خدمت تیم خواهم بود.»


نوری به گفتن همین جملات اكتفا كرد و حاضر نشد حتی یك كلمه اعتراض كند. دفعه قبل هم كه از لیست تیم ملی برای جام جهانی خط خورد، همین برخورد را داشت و هیچ اعتراضی نكرد. اتفاقا آن موقع هم نوری در اوج بود و خیلی‌ها فكر می‌كردند او به جام جهانی خواهد رفت. اما خط خوردن از لیست تیم ملی نتوانست نوری را منتقد كارلوس كی روش كند. برخلاف بسیاری از بازیكنان كه با خط خوردن از تیم ملی منتقد كی روش می‌شوند، نوری هر بار این را تكرار می‌كند كه كی روش حق دارد در مورد مسائل فنی نظرش را اجرا كند و هر بازیكنی كه دوست دارد را به تیم دعوت كند.


البته نوری مثل هر بازیكن دیگری، از خط خوردن ناراحت می‌شود و به همین دلیل هم هست كه چند روز مصاحبه نمی‌كند. اما او با ارائه اخلاق حرفه‌ای، هیچ حرفی علیه كادر فنی تیم ملی نمی‌زند. همین روحیه، او را از بسیاری از بازیكنان متمایز می‌كند. در روزهایی كه به نظر می‌رسد جوانمردی و حسن اخلاق در فوتبال ایران مرده، دیدن چنین اخلاقی از یك بازیكن فوتبال، یادآور گذشته‌هایی می‌شود كه همه بازیكنان مطرح فوتبال ایران چنین اخلاقی داشتند. باید اعتراف كرد كه بازیكنی با خصوصیات اخلاقی محمد نوری، در این زمانه به ندرت پیدا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد نوری تو قلب همه پرسپولیسی ها جا داره.