چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

سفر هیئت دفتر طالبان در قطر به چین

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 399423
روزنامه «دی‌نیوز اینترنشنال» چاپ پاکستان از سفر هیئت دفتر طالبان در قطر به چین و رایزنی با مقامات این کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه «دی‌نیوز اینترنشنال» چاپ پاکستان در شماره اخیر خود نوشت که یک هیئت از دفتر طالبان در قطر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی از کشور چین دیدن کرده است.

این روزنامه نوشت: «قاری دین محمد» عضو دفتر طالبان در قطر در رأس این هیئت به چین سفر کرده‌ است.

دی‌نیوز اینترنشنال می‌نویسد: هیئت طالبان در جریان این دیدار با مقامات کشور چین، در مورد وضعیت افغانستان و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند.

روزنامه می‌افزاید: اگر چه تا هنوز نتایج این سفر آشکار نشده اما طالبان به این درک رسیده‌اند که چین در منطقه، نقش مهمی دارد و می‌تواند در روند صلح افغانستان نقش محوری داشته باشد.

یک منبع در گروه طالبان نیز که نخواست نامش فاش شود با تایید این خبر گفته که هدف از سفر هیئت اعزامی دفتر طالبان در قطر به چین، ارائه نظرات و پیشنهادات طالبان در زمینه‌های مختلف و بطور مستقیم به مقامات چینی بوده است.

این نخستین بار نیست که هیئتی از سوی طالبان به یک کشور سفر می‌کند، پیش از این نیز هیئت‌هایی از سوی دفتر طالبان به ژاپن، فرانسه و دیگر کشور‌ها سفر کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *