دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۳
۱۷
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

متاسفم که مسئولان در برابر مرگ خاموش در تهران خاموشند

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 399412
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سال گذشته مسئولان ارشد دولتی گلایه داشتند از اینکه بعضی ها اظهار می کردند خدا هوا را خوب کرده است و این نتیجه را ناشی از اقدامات مهم دولت می دانستند؛ اما امسال سکوت کرده اند، معلوم نیست که دلیل آن چیست.
متاسفم که مسئولان در برابر مرگ خاموش در تهران خاموشند
به گزارش جهان، سیدمهدی هاشمی در گفت وگو با تسنیم گفت: متأثر و متأسفم از اینکه مسئولان ارشد دولتی هیچ توجه و اهتمام جدی در بحث حل مشکل آلودگی هوا نداشته و بدون جدیتی در بحث مدیریت کاهش مصرف سوخت، کاهش تقاضای سفر ، بحث تعطیلی مدارس و...، عملا در برابر مرگ خاموشی در تهران و کلانشهرها سکوت کرده اند.

• لزوم بهره گیری از روشهای آنی و بلندمدت در حل مشکل آلودگی هوا

وی افزود: برخی از مسئولان تداوم این شرایط را نشانی از جدیت خود در کار می دانند در حالی که برخی اقدامات در بحث حل مشکل آلودگی هوا در کوتاه مدت و بلند مدت می تواند راهگشا باشد. در کوتاه مدت، بحث تعطیلی مدارس می تواند کاهش تقاضای سفر را ایجاد کرده و با خروج عده ای از شهرها، به بهبود وضعیت هوا کمک کند. همچنین تعطیلی کارخانجات آلاینده در این زمینه موثر خواهد بود.

• لزوم توجه جدی به حل معضل آلودگی هوا در بودجه

هاشمی گفت: از دیگر اقدامات، آنهم در شرایطی که در فصل بودجه به سرمی بریم، توجه ویژه به بخش حمل و نقل عمومی، درون شهری، ریلی و.. در بودجه است. همچنین برخورد جدی با دارندگان وسایل نقلیه آلاینده، نوسازی ناوگان حمل و نقل، بحث خروج خودروهای فرسوده از دیگر ضرورتها در این خصوص است.

وی افزود: متأسفانه ستاد حمل و نقل به حالت تعطیلی درآمده است. عملا فعالیت جدی در دستور کار نیست.

رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان ارشد دولتی، رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور و همچنین شهردار تهران و کلانشهرها می خواهم تا به بحث حل مشکل آلودگی هوا توجه جدی داشته باشند و در کوتاه مدت و بلندمدت این مهم را در دستور کاری خود قرار دهند و یک ستاد عالی در این خصوص اقدام جدی صورت داده و آن را پیگیری نماید.

وی تأکید کرد: ما نیز در کمیسیون عمران مجلس این مسأله را پیگیری کرده و حل مشکل آلودگی هوا را مورد مطالبه قرار خواهیم داد.

هاشمی گفت: الان که فصل بودجه است ، عملا شاهدیم که به این امر بسیار مهم که با سلامت و جان آحاد مردم در تهران و دیگر کلانشهرها در ارتباط مستقیم است، توجه جدی نشده است.

• کودکان، سالمندان، جانبازان، بیماران ریوی و... در بحران مرگ خاموش

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما بودجه های درمانی را اضافه می کنیم و در بحث ایجاد یک بستر سالم برای زندگی آحاد مردم اقدام جدی نداریم. فرزندان ما و اقشاری از جامعه که از سلامتی کامل برخوردار نیستند همچون سالمندان و جانبازان یا افراد با مشکلات ریوی و...، هر روزه با شرایط بحرانی تری روبرو می شوند. این شرایط یک مرگ خاموش تدریجی را منجر شده است .

• معلوم نیست که دلیل سکوت دولت چیست؟

وی تأکید کرد: سال گذشته مسئولان ارشد دولتی گلایه داشتند از اینکه بعضی ها اظهار می کردند خدا هوا را خوب کرده است و این نتیجه را ناشی از اقدامات مهم دولت می دانستند؛ اما امسال سکوت کرده اند، معلوم نیست که دلیل آن چیست.

هاشمی گفت: امیدوارم هرچه سریعتر اقدامات پیشگیرانه آنی در این خصوص صورت گرفته و در کنار اقدامات کوتاه مدت، اقدامات میان و بلند مدت در دستور کار روزانه و بودجه ای قرار گیرد تا بستر سالم و بهتری برای زندگی آحاد مردم فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقا چرا کسی از خانم ابتکار بازخواست نمیکنه.چطور وقتش که باشه هر چی به زبون میارن اما حالا ساکت شدن.
مسوول نظارت بر محیط زیست کیه و چرا برخوردی با این بی تفاوتی ها نمی کنن؟
ما خوزستانی ها و خیلی های دیگه هم برای شماها متاسفیم که ماها رو که همیشه توی 10 برابر تا 50 برابر حد مجاز زندگی میکنیم آدم نمیدونید و فقط تهران که بره روی مرز برابر با حد مجاز، صداتون درمیاد
واقعا که...
Iran, Islamic Republic of
الودگی خوزستان مونوكسید نیست بلكه ریزگرد است درسته خطرناك است ولی نه به اندازه مونوكسید .مونوكسید كربن باعث ایجاد سرطان و انواع بیماری های جدی و مضر قلب و عروق و ریه می شود.
محسن
فعلا رفع حصر فتنه گران و گردش مالی وارد کنندگان بنزین تقلبی و خوش خدمتی به دشمنان با توقف تولید داخلی مهم تر است!
ضعف عملکرد مدیران سازمان محیط زیست کاملا"محسوس است و امیدواریم خانم ابتکار در مورد فاقد استاندارد بودن بنزین های وارداتی پاسخگو باشند.
ترلان
هرچی برسرمون بیاد حقمونه ازماست که بر ماست
در زمان دولت قبل هوا اصلا آلوده نبود!!!!!!!!!!!
دولت قبل ادعای واردات بنزین پاک نداشت
گویا پاکی هوا کار دولته اما آلودگی هوا کار خدا
چرا بود اما نه انقدر تازه اندازه امسالم بارندگی نبود با اینحال دولت قبل بیچاره تعطیل میکرد که این دولت یه خط در میون تعطیل میکنه
امیدوارم وضع آلودگی هوا ازاین هم بدترشود تا بفهمید حضرت آقا وقتی میگوید بصیرت منظورش چیست و برای چیست
خيلي سال براي خودمون متاسفمكه باعث بوجود آمدن اين معضلات با انتخاب افرادي كه صلاحيت اداره كشور را ندارند شديم
عزیزی
ای کاش احمدی نژاد بود تا این مسئولین فعلی عالم وآدم راکر میکردند و اتفاقی برای آلودگی می افتاد هاشمی، سید حسن، خانم ابتکار.و.....حالا اگر تبصره 13نبود دولت تدبیر چه کار میکرد
خدا رو شکر زمان دکتر احمدی نژاد به دلیل مدیریت قوی دولتمردان و مخصوصا اینکه در دولت دهم یک مرد قوی هیکل سکان مدیریت محیط زیست رو در اختیار داشت و با فوت کردن محکم تمام آلودگی ها رو از کشور خارج میکرد و هوا کاملا صاف بود
( جهان، جان مادرت بی سانسور تایید کن)
ایرونی
خانوم دکتر ابتکار نیستن؟ نکنه ایشونم به خاطر آلودگی هوا خدای نکرده مریض شدن؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
حتماً همه مردم باید بمیرند یا روانه بیمارستانها بشوند تا شماهافکری به حال این ملت بیچاره بکنید. واقعاً قلب درد و سردرد و چشم درد گرفته ایم . به سختی تنفس می کشیم. چرا باید در جامعه آنقدر سرطان و ناراحتی قلبی باشد؟ آخه پول آنقدر ارزش دارد که بنزین غیر استاندارد وارد می کنید. هر سال که میشود به جایی اینکه بهتر شود بدتر می شود.
نصف مردم سیگار میکشن بابا هوای پاک می خوان چیکار؟!