شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

اذعان‌سایلنس درباره‌حملات‌سایبری به‌ایران

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 399048
بر اساس گزارش یک موسسه آمریکایی، ظرف نیم‌دهه گذشته، تاسیسات هسته‌ای ایران کمتر از ۶ بار هدف حمله سایبری قرار نگرفته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت امنیت سایبری «سایلنس» در گزارشی ۶۸ صفحه‌ای در خصوص فعالیت‌های سایبری ایران مدعی شده است: «از سال ۲۰۱۲، فعالان سایبری ایران، ضمن حضور مستمر، به‌طور مستقیم حملاتی را علیه زیرساختهای شرکت‌ها و نهادهای دولتی کشورهای کانادا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان، هند، اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، کویت، مکزیک، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، کره جنوبی، ترکیه، امارات عربی متحده و ایالات متحده آمریکا ترتیب داده‌اند.»

به نوشته روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی، علت فعالیت‌های سایبری ایران می‌تواند به سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بازگردد که کرم سایبری «استاکس‌نت» تاسیسات غنی‌سایزی اورانیوم این کشور را هدف قرار داد. پس از این کرم سایبری که منتسب به ایالات متحده و اسرائیل است، نرم‌افزارهایی مثل «اسکریپت استارز، دوگو و فلیم» هم به برنامه هسته‌ای ایران یورش بردند.

بر اساس گزارش فوق، ظرف نیم‌دهه گذشته، تاسیسات هسته‌ای ایران کمتر از ۶ بار هدف حمله سایبری قرار نگرفته‌اند. بر این اساس مقامات ایرانی به این نتیجه رسیدند که کشورشان هدف حملات مستمر سایبری است و به مقابله به مثل پرداختند.

در دو سال گذشته، تعداد کثیری از حملات سایبری به ایران نسبت داده شده است. یکی از این حملات، حمله به شرکت سعودی آرامکو بود که در سال ۲۰۱۲ انجام شد. در سال ۲۰۱۳ نیز حمله به زیرساخت‌های اسرائیل و حمله به بانک‌‌ها و موسسات مالی آمریکا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز به ایران نسبت داده شد. اخیرا نیز ایرانی‌ها به شبکه اطلاعات طبقه‌بندی شده نیروی دریایی آمریکا نفوذ کردند.

بر اساس گزارش سایلنس، تمام این موارد نشان‌دهنده برنامه‌ریزی سیستماتیک ایران برای حمله به زیرساخت‌های سایبری غرب است.

به نوشته یواس‌ای تودی، تلاش‌هایی که سایلنس گزارش داده «نفس‌گیر» است. این روزنامه آمریکایی همچنین تصریح کرده که ایران پس از آغاز مذاکرات هسته‌ای، حملات خود را کاهش داده اما با شکست مذاکرات یا اعمال تحریم‌های جدید، می‌تواند از سر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *