شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

ایجاد صنایع وابسته به نفت اقتصادی نیست

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 398782
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایجاد صنایع وابسته به نفت را به صلاح کشور ندانست و گفت: ایجاد صنایع وابسته به نفت اقتصادی نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سورنا ستاری امروز در نشست پژوهش و فناوری استان زنجان با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، اظهار داشت: بحث‌های فرهنگی مهمترین مشکل در اجرای پروژه‌ها است که فرهنگ سازی در این زمینه سخت و هزینه‌بر است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد نفتی در سال‌های گذشته سبب شکل‌گیری فرهنگی نادرست در کشور شده است‌، ابراز کرد: این موضوع سبب شده توسعه کارهای تولیدی از طریق دولت انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ایجاد صنایع وابسته به نفت را به صلاح کشور ندانست و عنوان کرد: ایجاد صنایع وابسته به نفت اقتصادی نیست.

وی با اشاره به ضعف دولت در کارهای اجرایی بیان کرد: بسیاری از وزارت خانه‌ها به ویژه در حوزه آموزش بسیاری از بودجه خود را صرف هزینه‌های جاری می‌کنند و با کسری بودجه مواجه هستند.

ستاری تصریح کرد: دولت متکی به نفت فرهنگ اعتماد به نفس جوانان برای ایجاد شرکت‌ها را از آنها سلب می‌کند و آنها را به کارمند بودن تشویق می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *