شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

راه قبرستان‌نجف به‌روی اموات ایرانی‌باز شد

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 398724
درحالی‌که ظرفیت قطعه ۹ قبرستان «وادی‌السلام» نجف اشرف، محل دفن اموات ایرانی تکمیل شده بود و دیگر امکان خاکسپاری در آن وجود نداشت، خرید ۲۰۰ متر زمین جدید در این قبرستان، بار دیگر امکان خاکسپاری اموات ایرانی را در وادی‌السلام فراهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از سایت حج؛ اوایل امسال خبری منتشر شد مبنی بر این‌که ظرفیت قطعه ۹ قبرستان وادی‌السلام در اندازه ۱۵×۲۰ متر و تعداد ۲۸۰ قبر متعلق به اموات ایرانی تکمیل شده و دیگر امکان خاکسپاری در این قبرستان وجود ندارد.

به‌تازگی ۲۰۰متر زمین با مجوز استانداری این شهر، خریداری شده است تا همچنان امکان خاکسپاری اموات ایرانی در وادی‌السلام و آن هم در قطعه‌ای مشخص شده، وجود داشته باشد.

قبرستان وادی‌السلام که از بزرگ‌ترین قبرستان‌های جهان محسوب می‌شود و معماری برخی مقبره‌های آن شکلی متفاوت و خاص دارد، در این قبرستان بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی و آیینی دفن شده‌اند، افزون بر قبور اهالی عراق، قبور مردم مختلفی از ایران، هند، پاکستان، لبنان و دیگر کشورها دیده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *