شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۵
۲۸
واکنش جهانگیری به یک خبر:

5 برابر شدن بودجه دفتر معاون اول رئیس جمهور امری طبیعی است!

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 398703
دفتر معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس در خصوص افزایش بودجه دفتر اسحاق جهانگیری در بودجه سال 94 از دو میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان اعلام کرد: « این اعتبارات به منظور اداره بهتر دولت در گذشته نیز وجود داشته و استفاده می‌گردیده است. »
5 برابر شدن بودجه دفتر معاون اول رئیس جمهور امری طبیعی است!
سرویس سیاسی جهان نيوز- بعد از انتشار خبر پنج برابر شدن بودجه دفتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در لایحه بودجه سال ۹۴ دفترمعاون اول به این خبر واکنش نشان داد.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس چند روز پیش در نطق میان دستورش در صحن علنی مجلس گفت بود« لایحه بودجه سال ۹۴ بر اساس اقتصاد مقاومتی باید نوشته می‌شد و تولید داخلی سرلوحه قرار می‌گرفت، اما متأسفانه شاهد هستیم که معاون اول رئیس‌ جمهور اعتبار دفتر خود را از ۲ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۴ افزایش داده و ردیف جدیدی را نیز با عنوان خدمات قراردادی با ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد کرده است.»

این نماینده مجلس در ادامه نطقش با بیان اینکه حقوق کارمندان در بودجه ۹۴، ۱۴ درصد افزایش یافته است گفت: آیا تورم هم ۱۴ درصد است؟ که البته این گونه نیست، پس کسری هزینه خانواده‌های چهار نفری که بانک مرکزی آن را ۲.۵ میلیون تومان و مرکز آمار یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دانسته از کجا تأمین شود.

اما بعد اظهارات قاضی پور دفتر معاون اول رئیس جمهور به اظهارات این نماینده مجلس واکنش نشان داد و با تایید افزایش پنج برابری بودجه دفتر اسحاق جهانگیری، اینطور اعلام کرد که « این اعتبارات به منظور اداره بهتر دولت در گذشته نیز وجود داشته و در قالب ردیف‌های در بودجه نهاد ریاست جمهوری استفاده می‌گردیده است. »

دفتر معاون اول رئیس جمهور در ادامه این توضیحات آورده است: «در سال جاری به منظور شفاف سازی، تمرکز و نظارت بیشتر بر هزینه‌ها و استفاده بهینه از آن، این اعتبارات به صورت یک ردیف مستقل در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۴ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. البته مجلس شورای اسلامی نیز بر حسب وظایف و اختیارات خود می‌تواند در این زمینه اعمال نظر و حتی ردیف‌هایی را اصلاح نماید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما نگی طبیعیه پس کی بگه؟
علي طهماسب پور
Iran, Islamic Republic of
من ديگه حرفي ندارم.......
بجای صرفه جویی پس چرا یارانه ما را قطع می کنید!!!!
رفقتشون دیگه
فریدون
اویس قرنی
ایشون باید بگه چون هاله نور داره به عکس دقت کن !!
دیدی هاله رو ؟؟ پس بزار هرچی که دلش میخواد بگه تازه برو خدا رو شکر کن با شیب ملایم داره میگه....
هیچ ماست فروشی نمی گه ماست من ترشه!
Iran, Islamic Republic of
خدا بخیر بگذرونه
شما که تمام گذشته را بردید زیر سوال پس چطور حالا دم از گذشته میزنید آقای جهااااااانگیری !!!!!!!!!!!!
بی نام
Norway
....بالاخره معاون رئیس جمهور باید دستش باز باشه تا ازش کمک خواستند فورا کمک کنه!ب...
محسن
اگه نمی گفت طبیعیه فکر می کردم ...
هموطن
United States
بودجه دفتر پنج برابر بشه خوبه ولی بودجه سایر سازمانها کم بشه خوب واسه چی اینا همه شون مادی گراو ولخرجن
باز جاي شكرش باقيه تكذيب نكرده!
مگه كار دفتر چيه كه ده ميليارد بهش اختصاص دادن...اگر كسي ميدونه توضيح بده ما هم روشن شيم
مجیداعتمادی
چون انتخابات در پیش است پانصد درصد افزایش برای دفتر معاون محترم اول ضروری است...
چرا فرافکنی میکنی؟؟
این افزایش بودجه بخاطر استخدامهاییه که در زمان احمدی‌نژاد انجام شده
اون موقع منابع مورد استفاده غیر شفاف بوده و بنا بر این افزایشی تو بودجه نداده بودن...
Mostafa
شازده جان ، شما مثل اینکه یادتون رفته احمدی نژاد دو ساله که رفته. بودجه امسال رو همین حضرات تعیین کرده اند پس اگر عدم شفافیت هست مال خودشون بوده
شایان
بیچاره چه کار کند وقتی همسر آقای روحانی جشن ... تو کاخ نیاوران باهمسران وزیرها ووووو می گیرند باید بودجه ...
مسعود
كاسه داغتر از آش!! اگر قرار بود يك ريال اين بودجه هزينه استخدامي هاي زمان دولت قبل بشه, اين جناب معاون خودش خيلي خوب بلد بود چطوري يك كلاغ كلاغ ,چهل كلاغ كنه و يك ريال را صد ريال اعلام كنه و به سياق شيخ حسن روحاني همه كاسه كوزه ها را سر احمدي نژاد بشكنه و احتياجي به توجيهات امثال تو نداشت.!!
Iran, Islamic Republic of
استفاده می‌گردیده است ......
ایرانی
افزایش حقوق وزرا به20000000تومان در مقابل افزایش 14درصدی حقوق کارمندان وافزایش مالیات بر حقوق کارمندان به 22درصد چگونه توجیه میشود!!!!
عزیزی
France
بابا مشكل اینه که دوزار گیر مستضعفين می اومد وگرنه مهم نیست دولت چقدر ولخرجی میکنه
بوسجین
خواهشا" در امد زندگی مردم را هم مطابق ان چند برابر کنید نه فقط خودتان را
امیر
Iran, Islamic Republic of
اینم یه گوشه از اعتدال دیگه؛حرفی دارین؟؟؟
Mostafa
چرا سخت میگیرید، با یک شیب ملایم افزایش یافته
فقط نمیفهمم چرا این شیب ملایم بعضی وقتها یکجور دیکر است
ميلاد
Iran, Islamic Republic of
عزيزان هم 5برابر شدن بودجه دفتر معاون اول وهم 80 برابر شدن بودجه نهاد رياست جمهوري طبيعي هست. فقط اضافه شدن حقوق كارمندان غيرطبيعي بود كه آن را هم با 14 درصد طبيعي طبيعي طبيعي كردند. بالاخره بايد اعتدال رعايت بشود كه با اسم دولت محترم همخواني داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
انچه مهم نیست مردم است که دفتر جناب رئیس جمهور فقط شعار ان را می دهد والی بفکر جماعتی که بازنشسته شدند و هنوز پاداش خود را نگرفتند و یا اگر بفکر کارمندانی که با کمترین حقوق در دستگاهها یی زندگی پر از درد و رنج دارند می بودند هرگز بودجه این نهاد را چند برابر نمی کردند .
پس چرا فقط عده ای اداره معدود بایستی ریاضت اقتصادی را بر کارمندان بیچاره اشان تحمیل کنند؟؟؟
United States
اونوقت ميگن چرا بيكاري زياده / چرا ازدواج كمه / چرا طلاق زياده / چرا دزدي زياده / چرا زير ميزي زياده / چرا رو ميزي مد شده / چرااختلاس زياده / چرا چرا چرا چرا ... چون آب از سرچشمه آلوده است !