کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش جهانگیری به یک خبر:

5 برابر شدن بودجه دفتر معاون اول رئیس جمهور امری طبیعی است!

8 دی 1393 ساعت 13:26

دفتر معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس در خصوص افزایش بودجه دفتر اسحاق جهانگیری در بودجه سال 94 از دو میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان اعلام کرد: « این اعتبارات به منظور اداره بهتر دولت در گذشته نیز وجود داشته و استفاده می‌گردیده است. »


سرویس سیاسی جهان نیوز- بعد از انتشار خبر پنج برابر شدن بودجه دفتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در لایحه بودجه سال ۹۴ دفترمعاون اول به این خبر واکنش نشان داد.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس چند روز پیش در نطق میان دستورش در صحن علنی مجلس گفت بود« لایحه بودجه سال ۹۴ بر اساس اقتصاد مقاومتی باید نوشته می‌شد و تولید داخلی سرلوحه قرار می‌گرفت، اما متأسفانه شاهد هستیم که معاون اول رئیس‌ جمهور اعتبار دفتر خود را از ۲ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۴ افزایش داده و ردیف جدیدی را نیز با عنوان خدمات قراردادی با ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد کرده است.»

این نماینده مجلس در ادامه نطقش با بیان اینکه حقوق کارمندان در بودجه ۹۴، ۱۴ درصد افزایش یافته است گفت: آیا تورم هم ۱۴ درصد است؟ که البته این گونه نیست، پس کسری هزینه خانواده‌های چهار نفری که بانک مرکزی آن را ۲.۵ میلیون تومان و مرکز آمار یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دانسته از کجا تأمین شود.

اما بعد اظهارات قاضی پور دفتر معاون اول رئیس جمهور به اظهارات این نماینده مجلس واکنش نشان داد و با تایید افزایش پنج برابری بودجه دفتر اسحاق جهانگیری، اینطور اعلام کرد که « این اعتبارات به منظور اداره بهتر دولت در گذشته نیز وجود داشته و در قالب ردیف‌های در بودجه نهاد ریاست جمهوری استفاده می‌گردیده است. »

دفتر معاون اول رئیس جمهور در ادامه این توضیحات آورده است: «در سال جاری به منظور شفاف سازی، تمرکز و نظارت بیشتر بر هزینه‌ها و استفاده بهینه از آن، این اعتبارات به صورت یک ردیف مستقل در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۴ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است. البته مجلس شورای اسلامی نیز بر حسب وظایف و اختیارات خود می‌تواند در این زمینه اعمال نظر و حتی ردیف‌هایی را اصلاح نماید.»


کد مطلب: 398703

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/398703/5-برابر-شدن-بودجه-دفتر-معاون-اول-رئیس-جمهور-امری-طبیعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com