شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

تلاش امریکا برای حضور مجدد در عراق

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 398542
رئیس تشکل بدر با اشاره به حمایتهای آمریکا از تروریستهای داعش از تلاش واشنگتن برای طولانی کردن جنگ با تکفیری ها و حضور نظامی آن در عراق خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عامر هادی فرماندار منطقه بلد در استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی موفق به آزاد سازی اطراف منطقه بلد به طور کامل شدند.

یگانهای نظامی به رود دجله پس از آزادی آخرین مرکز داعش که مناطق عزیز بلد در شرق منطقه بلد و الراوشد در شمال بلد است رسیده اند.

این در حالی است که منابع امنیتی از هلاکت ۲۰ تروریست داعشی در جریان درگیری ها و کشته شدن ۹ نفر از نیروهای امنیتی و مردمی خبر دادند.

از سوی دیگر قاسم الاعرجی رئیس تشکل بدر در پارلمان عراق گفت: آمریکا تا دیروز در سوریه از داعش حمایت می کرد و امروز در عراق از آن حمایت می کند.آمریکا در جنگ با داعش جدی نیست.

وی افزود: آمریکا موضع دوگانگی در قبال مقابله با داعش دارد زیرا هنگامی که اقلیم کردستان با خطر روبرو شد علیه داعش ایستاد اما از نیروهای امنیتی و مردمی در مبارزه با داعش حمایت نمی کند.

موضع دوگانه کشورهای مدعی دموکراسی و مبارزه با تروریسم جای بسی شگفتی دارد.

الاعرجی تاکید کرد: آمریکا به دنبال طولانی کردن بحران ضد داعش و وارد کردن نیروهای زمینی به آن است.حضور نظامیان خارجی در عراق مردود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *