پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
دیدار ترامپ با تیم امنیت ملی‌؛

اختلافات جدی آمریکا و طالبان باقی‌ است

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 698231
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با مشاوران ارشد امنیت ملی‌اش درباره روند گفت‌وگوها با طالبان درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و توافق سیاسی بین طرف‌های درگیر جلسه داشت و در جریان جزئیات این مذاکرات قرار گرفت.
اختلافات جدی آمریکا و طالبان باقی‌ است
به گزارش جهان نيوز، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این جلسه منجر به اتخاذ هیچگونه تصمیمی درباره افغانستان شده باشد.پس از این نشست ترامپ در توئیتی نوشت: جلسه بسیار خوبی درباره افغانستان داشتیم. بسیاری از طرف‌های مخالف در این جنگ 19 ساله و ما اگر ممکن باشد در پی ایجاد یک توافق هستیم.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود نیز به رویترز گفت که پس از دور هشتم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان هنوز نیز اختلافات جدی بین دو طرف وجود دارد.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز پس از این نشست در توئیتی گفت که آمریکا همچنان نسبت به تحقق یک توافق جامع صلح که شامل کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس در افغانستان است متعهد می‌باشد.

در این جلسه همچنین معاون اول ترامپ، مشاور امنیت ملی وی، وزیر دفاع آمریکا، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و رئیس سازمان سیا نیز حضور داشتند. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جلسه بسیار خوب پیش رفت و مذاکرات ادامه دارند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *