دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

انگلیس فلسطین را به رسمیت بشناسد

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 398132
به گزارش جهان به نقل از فارس، «سعیده وارسی» وزیر مشاور سابق کابینه انگلیس روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» تصریح کرد که انگلیس می‌بایست به صورت یکجانبه فلسطین را بعنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد که سیاست انگلیس در «دلجویی از اسرائیل» کارساز نیست و از وزرای کشور خود خواست تا آشکارا گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری را محکوم کنند.

وارسی تأکید در خصوص شهرک‌نشین‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی که در اراضی اشغالی سکنی گزیده‌اند، اینگونه نوشت: «این شهرک‌نشین‌ها، اشغالگران غیرقانونی اراضی هستند که به صورت غیرقانونی اشغال شده است. این سیاست صریح برنامه‌ریزی شده اسرائیل برای انجام چنین کاری می‌باشد و به همین دلیل ما می‌بایست فلسطین را به رسمیت بشناسیم و موضع خود را اعلام کنیم. ما باید بگوییم که اینها (شهرک‌سازی) غیرقانونی است. افرادی که در این مکان‌ها زندگی می‌کنند غیرقانونی هستند و باید از این منطقه بروند.

وزیر مشاور سابق کابینه انگلیس در ادامه افزود که لندن مدعی است که به راه‌حل دو دولتی بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان معتقد است اما تنها یکی از آنها (رژیم صهیونیستی) را به رسمیت می‌شناسد.

وی گفت: «حق داشتن یک دولت، هدیه‌ای نیست که ما بخواهیم آن را اعطا کنیم بلکه حقی است که فلسطینیان دارند. برای ما که می‌گوییم شما فقط می‌توانید در پایان یک مذاکره یک دولت داشته باشید، آیا به این مفهوم است که اگر هیچ مذاکره‌ای در کار نبود، هیچ دولتی وجود ندارد؟»

وارسی از تعداد شهرک‌هایی که در قلمرو فلسطینیان ساخته شده است، ابراز تعجب کرد و گفت: این شهرک‌ها نمایانگر اختناق راه‌حل دو دولتی است و تا زمانیکه هم‌اکنون اقدامی صورت نگیرد، در آینده نیز این راه‌حل ناممکن خواهد بود.

وارسی که اولین وزیر زن کابینه مسلمان در پارلمان انگلیس بود در ماه آگوست بعد از آن استعفا کرد که «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس حاضر به محکوم کردن، جنایت ۵۰ روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه را محکوم نکرد.

جدیدترین جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ۸ ژوئیه سال جاری میلادی (۱۷ تیرماه ۱۳۹۳) آغاز شد و در ۲۶ آگوست (۴ شهریور) با یک آتش‌بسی که بعد از مذاکرات غیرمستقیم در «قاهره» اجرایی شد به پایان رسید.

در این حمله رژیم صهیونیستی حدود دو هزار و ۱۴۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *