دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

واکنش فلسطین به اقدام پارلمان انگلیس

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 385704
وزیر خارجه دولت وفاق ملی فلسطین تاکید کرد که اقدام پارلمان انگلیس در به رسمیت شناختن دولت فلسطین، اصلاح ظلم تاریخی است که اعلامیه بالفور آن را رقم زد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،: وزیر خارجه دولت وفاق ملی فلسطین تاکید کرد که اقدام پارلمان انگلیس در به رسمیت شناختن دولت فلسطین، اصلاح ظلم تاریخی است که اعلامیه بالفور آن را رقم زد.

به گزارش رسانه های فلسطین، «ریاض المالکی» گفت که اقدام پارلمان انگلیس در راستای اصلاح ظلم تاریخی است که در نتیجه اعلامیه بالفور در حق فلسطینیان صورت گرفت.

مالکی همچنین در اظهاراتی گفت: این اقدام انگلیس اصلاح ظلم تاریخی است که حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفت و به موجب اعلامیه بالفور فلسطین «سرزمین بدون ملت برای ملتی بدون سرزمین» خوانده شد.

«آرتور بالفور» وزیر خارجه انگلیس در سال ۱۹۶۷ متعهد شد که یک وطن ملی برای یهودیان در فلسطین تشکیل شود.

اعضای مجلس عوام انگلیس، در این باره که آیا دولت انگلیس باید کشور فلسطین را در کنار رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد، رای‌گیری نمادین برگزار کردند. ۲۷۴ تن از نمایندگانی که در این رای گیری شرکت کردند، به این طرح، رای مثبت و ۱۲ نفر رای مخالف دادند.

از سوی دیگر سخنگوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفته بود حتی اگر نمایندگان مجلس عوام این کشور به لایحه ای که دولت را ملزم می کند، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد رای مثبت دهند، سیاست خارجی لندن در قبال فلسطین تغییر نخواهد کرد.

پیش از آغاز رای‌گیری لابی صهیونیست با ارسال نامه‌ای به نمایندگان پارلمان انگلیس از آنها خواسته بود تا در این رای‌گیری از به رسمیت شناختن دولت فلسطین امتناع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *