يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

تحقق فرهنگ مقاومتی با امر به معروف

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 398029
رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت:اگر ما به طور عمومی فرهنگ صله رحم، امر به معروف، نهی از منکر و دعوت به خیر را در جامعه نهادینه کرده و اگر به شکل توده‌ای وارد میدان شویم توانستیم سال فرهنگ مقاومتی را محقق کنیم.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مهدی طائب در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: باید به این مطلب توجه داشت زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند سال فرهنگ و اقتصاد مقاومتی این کلمه مقاومتی به اعتقاد من برای فرهنگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که همه در حد توانشان وارد میدان شده و به جریان اقتصاد سامان دهند، افزود: این مانند دوران جنگ است که در دوران جنگ نیروی مقاومت تشکیل شد و این نیرو علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه وارد میدان شد.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به اینکه در مسأله اقتصاد نیز این موضوع درست است، خاطرنشان کرد: پیام مقام معظم رهبری این معنا را در بر دارد که همه باید آستین‌ها را بالا زده و به موضوعات فرهنگی ورود پیدا کنند و این در حقیقت فراخوانی ملی است و بالاتراز ظرفیت‌های موجود در دولت و امثال آن است.

طائب با بیان اینکه باید هم فرهنگ و هم اقتصاد مقاومتی شوند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ فراخوان یک حرکت ملی، مردمی و توده‌ای را اعلام کرده و بر این موضوع تأکید دارند که از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را در مسأله فرهنگ باید داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر ما این موضوع را مورد توجه قرار دهیم به طور کلی نگرش ما نسبت به مسائل عوض می‌شود، بیان کرد: نباید فراموش کرد سمینارها، نشست‌ها و این‌گونه برنامه‌ها که جریان عادی موضوع فرهنگ است و از ابتدا بوده سال را سال فرهنگ نمی‌کند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار عنوان کرد: اگر قرار باشد نیروهای مردمی وارد عرصه فرهنگ شوند به این معناست که هیئت‌ها افزایش یافته و برای افزایش ورود فرزندان این مرز و بوم به هیئت‌ها برنامه‌ریزی شود و در راستای تنوع بخشیدن به مسائل جذبی در هیئت‌ها تلاش شود.

طائب با بیان اینکه کانون‌های بسیج کشور که کانون‌های مردمی هستند باید برای جذب افراد به این فرهنگ تلاش بیشتری داشته و نوآوری کنند، اظهار داشت: باید مسائل و شیوه‌های خوبی که از گذشته بوده توسعه یابد و فرهنگ مقاومتی یعنی فرهنگی که تمام توده‌های جامعه از ظرفیت‌ها موجود بیشترین بهره را برده و وارد میدان شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد کشور در عرصه فرهنگ، افزود: ظرفیت راهیان نور، ظرفیتی که در بسیج به عنوان طرح صالحین مطرح شد، ظرفیت هیئت‌های مذهبی و ظرفیت صله رحم‌ها در کشور از این جمله هستند و باید دید و بازدیدهای خانوادگی افزایش یابد.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار با بیان اینکه شناسایی دقیق آنچه دشمن به دنبال آن است و به طور دقیق برخلاف آن عمل کردن مهم‌ترین وظیفه ماست، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا در جامعه ما گسست اجتماعی و خانوادگی ایجاد کند و اگر ما به طور عمومی فرهنگ صله رحم، امر به معروف، نهی از منکر و دعوت به خیر را در جامعه نهادینه کرده و اگر به شکل توده‌ای وارد میدان شویم توانستیم سال فرهنگ مقاومتی را محقق کنیم.

طائب قرارگاه‌های فرهنگی را نوآوری در ایجاد ظرفیت‌های افزون بر ظرفیت‌های موجود دانست و گفت: وقتی برای ایجاد هماهنگی قرارگاه ایجاد می‌شود معنای آن این است که یک ظرفیت زمین مانده‌ای بوده و از آن استفاده نمی‌شده و قرارگاه‌های فرهنگی در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های زمین مانده و مورد غفلت واقع شده در عرصه فرهنگ راه‌اندازی شده است.

وی با تأکید بر تقویت و ساماندهی ظرفیت قرارگاه‌های فرهنگی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های زمین‌مانده و هماهنگ‌سازی ظرفیت‌های موجود و بالنده ساختن آن همان فرهنگ مقاومتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *