سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱
بهزیستی و رفاه در هفته ای که گذشت؛

از طرح کاهش طلاق تا آمار چندقلوها

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 398023
پذیرش با کارت ملی در ۶۷۰ بیمارستان،اجرای طرح "کاهش طلاق" برای تقويت بنيان خانواده‌ و ... ازجمله اخبار حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی در این هفته بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حوزه رفاه و بهزیستی در این هفته شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که گزیده ای از مهمترین آنها در گزارش پایان هفته مرور می شود.

اجرای طرح "کاهش طلاق" برای تقويت بنيان خانواده‌

رئیس سازمان بهزیستی در هفته جاری از اجرای طرح جامع کشوری پیشگیری و مداخله در کاهش طلاق (بشیر) از بهمن امسال خبر داد .

همایون هاشمی بابیان اینکه طرح بشیر در سه مرحله برنامه ریزی شده است، گفت: این طرح در مرحله قبل از ازدواج با موضوع انتخاب همسر، در مرحله بعد از ازدواج با مدیریت حل تعارض، عشق و صمیمت، فرزندپذیری و در مرحله طلاق مداخله به همگام و مشاوره تلفنی و حضوری برای کاهش طلاق اجرا می شود.

رونمایی از سند هویتی آیت الله مهدوی کنی


مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال نیز از رونمایی سند هویتی آیت الله مهدوی کنی در هفته ثبت احوال خبر داد.

مهدی تدین به برگزاری هفته ثبت احوال اشاره کرد و گفت: در این هفته که از سوم تا نهم دی برگزار می شود، برنامه های زیادی در راستای معرفی اقدامات سازمان ثبت احوال در استانهای مختلف اجرایی می شود.

به گفته وی، تجلیل با آرمانهای شهدا ، بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگران ، رونمایی از کاربرد هوشمند سامانه ثبت احوال و...، از جمله برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.

جدیدترین آمار چندقلوهای تهرانی

مدیرکل ثبت احوال استان تهران در این هفته گفت: در هشت ماهه سال جاری ۲۴۶۵ مورد چندقلوزایی به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۳۷۴ مورد دوقلو هستند.

محمد مهدی اعلایی در خصوص آمار ولادت در استان تهران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برابر آمار و اطلاعات جمعیتی استان، تعداد متولدین هشت ماه استان برابر است با ۱۳۰۳۲۷ نوزاد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران تصریح کرد: از کل ولادت های ثبت شده ۶۷۲۷۱ مورد نوزاد پسر و ۶۳۰۵۶ مورد نوزاد دختر بوده است که بر این اساس نسبت جنسی ولادت های استان برابر ۱۰۷ می باشد.

کاهش آسیب های روحی و روانی معلولان


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در هفته جاری، از توزیع ۸۰ هزار وسایل کمک توانبخشی میان معلولان نیازمند سراسر کشور خبر داد.

دکتر یحیی سخنگویی افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال جاری اقدامات و طرحهای زیادی برای کمک به بهبود وضعیت جسمی معلولین تحت پوشش و ارائه خدمات توانبخشی به آنان انجام شده بطوریکه طی ۶ ماهه اول امسال ۸۰ هزار وسایل کمک توانبخشی به صورت رایگان به معلولان نیازمند در سراسر کشور تحویل داده شد.

وی گفت: واکر، تخت ، ویلچر برقی و معمولی، سمعک، عصا، عینک و ... از جمله وسایل کمک توانبخشی است که در اختیار معلولان قرار داده شده است.

پذیرش با کارت ملی در ۶۷۰ بیمارستان


سخنگوی سازمان بیمه سلامت در این هفته ضمن اعلام آخرین جزییات حذف دفترچه بیمه، از اجرای گسترده طرح در تمامی بیمارستانهای دولتی تا پایان سال، گفت: بیماران با کارت ملی در ۶۷۰ بیمارستان پذیرش می شوند.

سید مهدی میرشاه ولد درباره جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه گفت: این طرح از ۱۵ آذر ماه در سراسر کشور در چهار استان تهران، فارس، مازندران و اصفهان آغاز شد که در هر استان نیز یک بیمارستان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

وی از اضافه شدن چندین بیمارستان به طرح حذف دفترچه بیمه در بیمارستان های دولتی گفت: یک بیمارستان در تهران و سه بیمارستان نیز در اصفهان به این طرح اضافه شده است.

پرداخت کمک هزینه بارداری برای فرزندان چهارم به بعد


روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد: کمک هزینه بارداری بابت فرزندان چهارم و به بعد نیز پرداخت می شود.

بر اساس قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده و هم راستا با سیاست های کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، این سازمان محدودیت های قانونی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه فرزندان چهارم و به بعد و همچنین محدودیت درپرداخت کمک هزینه ایام بارداری و دیگر مزایای قانونی به این بیمه شدگان را لغو کرده است.

برای دریافت کمک هزینه بارداری بیمه شدگان این سازمان باید ظرف یک سال پیش از زایمان، حق بیمه ۶۰ روز کار را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند، در مدت استراحت مشغول کار نبوده، مزد یا حقوق دریافت نکرده باشند و در تاریخ اعلام بیماری، مشغول به کار بوده و یا در مرخصی استحقاقی باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دالغين
Iran, Islamic Republic of
والا كاهش طلاق با چند برنامه ضربتي سازمان بهزيستي پايين نمياد....دليل چند قلو زايي استفاده از داروها براي رها شدن از دردسر چند بار زايمان و ازدواج در سن بالا هست...كاش به جاي كمك هزينه بارداري وضعيت اشتغال پدر يا مادر بچه رو بررسي كنند!