يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۹
۸

'تا شیرزاد و زیباکلام هستند، دولت دیگر دشمن نمی‌خواهد'

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 398004
«حقیقتاً دکتر روحانی اگر دو تا متحد و طرفدار مانند احمد شیرزاد و صادق زیباکلام داشته باشند به قطع و یقین می‌توانند از حیث برخورداری از دشمن احساس خودکفائی کنند!»
به گزارش جهان، داریوش سجادی از همکاران سابق نشریات اصلاح‌طلب و مشاور کروبی با انتشار این تحلیل نوشت: بالغ بر ده ماه از اظهارات دکتر روحانی در اجلاس رؤسای دانشگاه می‌گذرد که طی آن منتقدین مذاکرات اتمی ایران با ۵+۱ را مشتی «بی‌سواد» قلمداد کردند و متعاقباً از متحدین خود به واسطه عدم ابراز نظرشان در تأیید روند مذاکرات مزبور گلایه کرده و اظهار داشتند «چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان و دانشگاهیان سکوت می‌کنند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟»

وی می‌افزاید: مع‌الاسف اکنون که با یک تأخیر ده ماه آقایان شیرزاد و زیباکلام در راستای اجابت از درخواست رئیس جمهور سکوت خود را شکستند و به میدان آمدند، دفاع‌شان حکم آن عراده توپی را پیدا کرد که توسط مرد رندی برای ناصرالدین شاه ساخته شد تا قبله عالم بتوانند با اراده ملوکانه از تهران، سن پطرزبورگ را مورد حمله قرار دهند اما در روز امتحان در اولین شلیک در میدان مشق تهران لوله توپ کذائی منفجر شد و چند تن را لت و پار کرد و وقتی ناصرالدین شاه برآشفت و با عصبانیت گفت: «مردک پدر سوخته این که افراد خودمان را لت و پار کرد» و آن نابکار هم زبردستانه پاسخ داد «قربان خاک ‌پای جواهرآسای همایونی‌تان شوم وقتی خودی‌ها را این طور لت و پار کرد مطمئناً الان سن پطرزبورگ کن فیکون شده!»

سجادی می‌نویسد: حالا حکایت آقایان شیرزاد و زیباکلام و ورودشان به معرکه به منظور اجابت از فراخوان دکتر روحانی است که از موضع «اصلاً اتمی کیلو چنده!؟» و «ما رو چه به اتمی!؟» در بیانات‌شان آش را تا آن اندازه شور کردند که روزنامه ایران در مقام سخنگوی دولت مجبور شد به میدان بیاید و به منظور اعلام برائت از هجویات «غضنفران» بنویسد: «اظهارات شیرزاد و زیباکلام ربطی به دولت ندارد و سخنرانان هیچ نسبت رسمی و اسمی به کابینه ندارند. سخنرانان به لحاظ ترکیب و تبار سیاسی یا به جریانات شناسنامه‌دار کشور تعلق دارند یا از کسوت و رتبه استادی دانشگاه برخوردارند... مشی دولت در نقطه مقابل نظرات این سخنرانان قرار دارد و تفکر هسته‌ای دولت بر این اصل استوار است که بهره‌مندی از پتانسیل انرژی هسته‌ای در دنیای فناوری امروز جزو واقعیات غیر قابل اجتناب است.»

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: به اعتبار این اجابت نامیمون ظاهراً چنانچه رئیس جمهور تا اطلاع ثانوی خود را کماکان بی‌بهره از چنین حمایت‌های غضنفرگونه نگاه دارند و همان سکوت و عدم فریاد سابق را تحمل کنند سودش از زیانش به مراتب برای ایشان افزون‌تر خواهد بود و به ایشان از قول «ناصرالدین شاه مدل آکتور سینما» بفرمایند: شما بفرمائید همان تأدیب کریم آب منگل را تعقیب فرمائید! مقدرات اتمی را ما خودمان راساً پیگیری خواهیم کرد. نخواستیم حمایت‌تان را!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا رو شکر خدا دشمنن این مملکت رو از احمق ها قرار داده
سخنان زیبا کلام و شیرزاد همانند کسانی است که در زمان مرحوم مصدق میگفتن نفت یک ماده کثیف و بدبو و سیاه است که به هیچ دردی نمیخورد و باید از ملی شدن صنعت نفت بگذریم .
Iran, Islamic Republic of
میگن آب که سربالا بره...
زیبا کلام اسرائیل پیوندتان مبارک .
سپیده دانافر
این افراد غرب زده و خودشیفته با این اظهارات شاذ و سخیفشان نشان دادند که حتی به درد لای جرزدیوارهم نمیخورند چه برسدکه بخواهند مشاوره به دولت اعتدال بدهند
اینهمه شما حرف زدید یکبار هم مخالفان برنامه هسته ای با این هزینه نجومی حرف زدند . چند روز است که برآشفته اید . اگر جواب منطقی داشتید اینقدر به خودشان حمله نمیکردید و متین و مستدل پاسخ حرفشان را میدادید .
این مملکت تا تندروهایی مثل شماها دارد نیاز به دشمن ندارد
یونس
به نظر من جولان و خوش رقصی های امثال زیبا کلام و شیرزاد ناشی از نوعی ضعف مدیریتی و امنیتی در کشور است که براحتی اجازه میدهند افرادی از این دست با پوشش و بهانه عضو هیأت علمی ، استاد دانشگاه ، تحلیلگر سیاسی و.... پا را دراز تر از گلیم خودشان دراز کنند و در هر حوزه ای خود را صاحب نظر فرض کنند و البته در جبهه همسو هم صدا با دشمنان با ژست دایه دلسوزتر از مادر بازی کنند . این درحالی است که برخی افراد با اتهام و جرائم بسیار کوچکتر از نوع تشویش اذهان عمومی ، تبلیغ علیه نظام ، اهانت به مسئولین و.... دردستگاه قضایی محکوم شده اند . ظاهرا در کشور ما هرکس جرمش کمتر باشد راحت تر شناسایی و با وی برخورد میشود!!!