پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

امکان کاهش قیمت نفت تا۲۰ دلار

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب: 397996
وزیر نفت عربستان تاکید کرد که کشورش سیاستهای تولید نفت را تغییر نخواهد داد ولو اینکه قیمت نفت تا بشکه ای ۲۰ دلار کاهش یابد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی النعیمی در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «میدل ایست اکونومیک سوروی» اظهار داشت که اوپک قصد کاهش تولید نفت خام را ندارد و به عقیده او بهای نفت هرگز به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار باز نخواهد گشت.

بنا بر گفته وزیر عربستان کاهش تولید نفت به سود کشورهای عضو اوپک نخواهد بود و اینکه بهای نفت بشکه‌ای ۲۰،۴۰،۵۰ و یا ۶۰ دلار باشد، اهمیت چندانی ندارد.

وزیر نفت عربستان همچنین اظهار داشت که پایین‌ترین میزان بهای نفت نیز، کشورهای حوزه خلیج‌فارس را دچار بحران نخواهند کرد چراکه قیمت تمام‌شده هر بشکه نفت برای تولیدکنندگان، چیزی در حدود ۴ تا ۵ دلار است و این در حالی است که بهای تمام‌شده نفت شیل، در حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار برآورد شده است.

علی النعیمی در ادامه گفت: «همین تفاوت هزینه سبب خواهد شد که کشورهای تولیدکننده نفت شیل فشار زیادی را تحمل کنند و ما کمترین فشار را متحمل شویم.»

کارشناسان بر این عقیده هستند که سخنان وزیر نفت عربستان سعودی، به‌عنوان یکی از پرنفوذترین اعضای اوپک، نشانگر آغاز تحولات جدید در سیاست‌های سازمان اوپک است.

 روند نزول قیمت نفت از اواسط تابستان آغاز شد و در اواخر ماه نوامبر پس از پایان اجلاس وزرای نفت اوپک شتاب بیشتری پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *