جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
طلایی:

معاینه فنی اتوبوس‌ها باید مثل هواپیماها شود

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 397945
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی همچون هوایی نیازمند آن است که پیش از آغاز هر سفر تجهیزات اتوبوس ها را مورد بازبینی قرار دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر ،نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی همچون هوایی نیازمند آن است که پیش از آغاز هر سفر تجهیزات اتوبوس ها را مورد بازبینی قرار دهد گفت: اگر معاینه فنی اتوبوس ها به صورت روزانه در پایانه های مسافربری انجام شود در مدت زمان اندکی شاهد آن خواهیم بود که بخش قابل توجهی از حوادث رانندگی این خودروها کنترل و کاهش می یابد.

مرتضی طلایی با یادآوری اینکه با افزایش هزینه سفر در سال های اخیر ناوگان حمل و نقل عمومی برون و درون شهری با افزایش تقاضا مواجه بوده است افزود: پایانه های مسافربری این ظرفیت را دارند که مراکز معاینه فنی تخصصی بسازند تا معاینه فنی اتوبوس ها به صورت ماهانه انجام نشود و شبانه روزی نقایص فنی خودروهای انبوه بر برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر معاینه فنی خودروهای حمل و نقل عمومی برون شهری بر عهده وزارت راه است متذکر شد: اگر مراکز معاینه فنی این خودروها در پایانه های مسافربری تعبیه شوند و مانند بخش هواپیمایی پیش از هر سفری بازبینی شوند، سهم عامل نقص فنی در بروز حوادث رانندگی تا حد قابل توجهی کاهش می یابد و جان شهروندانبیش از پیش حفظ و تامین می شود.

به گفته عضو شورای چهارم پایتخت، ادامه داد: در بسیاری از حوادث به وقوع پیوسته سال های اخیر، کارشناسان پلیس راهور پس از بررسی دلایل بروز حادثه اعلام کرده اند نقایص فنی، ناشی از دخالت رانندگان در سیستم داخلی خودرو بوده که استانداردهای فنی اتوبوس را مختل کرده و منجر به بروز سوانح دلخراش و مرگ آفرین شده است. مسئله مهمی که با نظارت کارشناسان معاینه فنی خودرو قابل پیشگیری و کنترل است.

نایب رئیس شورای شهر نظارت لحظه به لحظه و رعایت استانداردهای فنی را اثرگذارترین عامل کاهنده حوادث اتوبوس های برون شهری دانست و یادآور شد که اگر راننده های اتوبوس ها در مواقع بروز نقص فنی به مراکز استاندارد مراجعه کنند، بی هیچ تردیدی خطرات ناشی از تجهیزات ناقص تا حد قابل توجهی کاهش می یابد ضمن آنکه با اطمینان بیشتری در حین بروز سوانح اقدام به کنترل خودروی خود می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *