چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۵
۱۴

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: حصر سران فتنه قانونی است

۹دی یک روز تاریخی است
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 397834
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت و گویی به تشریح علل شکل گیری حماسه ۹ دی و رفع حصر سران فتنه پرداخت.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: حصر سران فتنه قانونی است
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با راه دانا،‌ در خصوص فتنه ۸۸ و ریشه قیام مردمی ۹ دی اظهار داشت:‌ سال ۸۸ یک سال ویژه ای بود چرا که جمعیت زیادی که حدودا بالای ۸۰ درصد بودند در انتخابات شرکت کردند. اما حین برگزاری انتخابات هیجان و اضطراب هایی در اثر حواشی از جمله ماجرای مناظره آقای احمدی نژاد که در آن به پسران و شخص آقای هاشمی و ناطق تهمت هایی زده شد، به وجود امد.

** خطبه های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب حجت را تمام کرد


وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات جمعیتی در میدان ولیعصر(عج) داشتیم و پس از آن نیز اردوکشی به راه افتاد و عده ای کشته شدند که بالاخره با خطبه های الهی نمازجمعه رهبر معظم انقلاب در ۲۹ خرداد تقریبا موضوع جمع شد و حجت تمام برای همه تمام شد. اما عده ای اندک و آشوبگر ادامه دادند تا ماجرا به روز عاشورا رسید و برخی ها در تعدادی از خیابان های تهران رفتاری خلاف فضیلت و اخلاق از خود نشان داده و به ساحت مقدس امام حسین(ع) اهانت کردند.

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: البته در روز قدس نیز برخی شعارهای ناصحیح داده شد و در دانشگاه تهران نیز عکس امام را پاره کردند و مجموع این اقدامات روی هم انباشته شد تا در روز ۹ دی ۸۸ مردم تهران به صحنه آمدند و حوادث تلخ آن دوران را شست و شو دادند و ماجرا را تمام کردند.

** ۹دی برگ برجسته ای در تاریخ انقلاب است/مردم ایران نسبت به مقدسات دینی حساسیت دارند


عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: جمعیت بسیاری در تهران و دیگر شهرها گرد هم آمدند و رفتار فتنه گران را محکوم کردند. به نظر می‌رسد آن روز خودش به تنهایی یک برگ برجسته و تاریخی در طول انقلاب است و همه دنیا و مخالفان باید بدانند که مردم ایران نسبت به مقدسات دینی مثل روز قدس، روز عاشورا، امام و رهبری و ... حساسیت دارند و هیچ چیز نباید این ارزش ها را تحت الشعاع قرار دهد و امسال نیز باید برای پنجمین سال به این برنامه توجه شود.

** گرانی و تروم ارزش ها را تحت الشعاع قرار نخواهد داد


وی تصریح کرد: مردم ما ممکن است به مسائلی همچون، گرانی، تورم، تحریم و ... حساس و منتقد باشند اما این مسائل قطعا باعث نخواهد شد تا شعارهای مثل جمهوری اسلامی، امام حسین(ع)، روز قدس، استقلال، امام و ولایت فقیه تحت الشعاع قرار گیرد و هر عملی که باعث شود مقدسات ایران لکه دار شود را مردم برنمی‌تابند و نسبت به آن حساسیت نشان خواهند داد. به طور مثال اربعینی که در عراق برگزار شد نشان داد که مردم ما نسبت به مقدسات سیاسی و دینی احترام قائل بوده و حاضر نیستند کسی به این موضوعات بی مهری کرده و بعضا اهانت کند.

** قانون و بیانات رهبری قول الفصل است/ نباید بر حصر سران فتنه انقلتی باشد


حجت‌الاسلام اکرمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حصر سران فتنه نیز خاطرنشان کرد: من در این مسئله دو چیز را حکم و قول الفصل می‌دانم. به عقیده من قانون و سخنان مقام معظم رهبری برای من معیار بوده و هست.

وی اضافه کرد: وقتی شورای امنیت ملی بعد از بررسی لازم به جمع بندی "حصر سران فتنه" رسیده اند و رهبری هم بر آن "صحه" گذاشتند نباید حرفی وجود داشته باشد.

** سران فتنه عذرخواهی کرده و در مواضع خود تجدید نظر کنند


رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری توضیح داد: در این قضیه دوطرف وجود دارد. اگر بخواهیم این ماجرا حل و فصل شود، نباید یک طرفه تصمیم گرفت. آن طرفی که این ماجرا را به وجود آوردند و سکوت کردند باید عذرخواهی کرده و تجدیدنظر کنندو رهبر معظم انقلاب نسبت به اینکه دشمن به ما طمع و امید داشته باشد به شدت ناراحتند و می‌فرمایند که باید دشمن را از خودتان مایوس کنید.

وی با بیان اینکه" دشمن دشمن است"، گفت: بایدعاملان حوادث سال ۸۸ در مواضع خود تجدید نظر کنند تا در طرف مقابل هم تغییری حاصل شود و آن وقت است که می توان از حل شدن این مسئله حرف زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول مشهدي
جناب آقاي اكرمي
فرموده ايد حصر سران فتنه قانوني است.لطفا ماده قانوني آنرا هم ميگفتيد.
توفیقی از قزوین
کسانی که مملکتشان را صحنه جنگ خیابانی درودسته منافقین و محاربین ساختند تا جایی که اسراعیل انها را سرمایه های خود خوانده سزایشان جز اعدام نیست حالا شما دنبال ماده می گردید؟شاید انشا الله روزی مشکلات خارجی ما کاهش یا خاتمه رسید محاکمه و اعدام دو خیانت کار انجام شود
ترلان رجبی
ازهمه جوانان انقلابی و بسیجی دعوت میکنم روز نه دی به صورت نمادین آدمک های خاتمی وکروبی و موسوی را به دار بیاویزند که این فیلم درشبکه های ماهواره ای نشان داده شود
ناصر
Iran, Islamic Republic of
چشم رئیس ماده قانونی اش را از شورای امنیت ملی گرفته و تقدیم حضورتان می کنیم!!!!!!!!!!! اما فقط لطفا چشمانتان را اندکی باز کنید پس از دیدن حضور چند ده میلیونی 9 دی دیگر نیازی به ارائه قانون هم نیست
چند ده میلیون
سپیده دانافر
نه دی تفسیر این آیه کریمه بود که ان تنصرالله ینصرکم نه دی براین شعارپرشوروشعور ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماندصحه گذاشت نه دی تجلی این آیه بود که ان حزب الله هم الغالبون نه دی نشان دهنده زنده بودن و پویایی انقلاب 57 خمینی بود نه دی نشان دهنده زهوق بودن باطل بود نه دی روز رسوایی سران فتنه و خاتمی وطن فروش بود نه دی روز نامیدی استکبارجهانی بود نه دی عشق طوفانی این ملت به امام راحل و مقام معظم رهبری را به رخ تمام دنیا کشید
دکتر طالقانی؛ حقوقدان
ماده قانونی می خواهید! چشم:
قانون اساسی، در شرایط معمول و عادی، فرامین و لوازمی دارد اما در عین حال همین قانون اساسی، مطابق بند 8 اصل یکصد و دهم، «حل‏ معضلات‏ نظام‏ که‏ از طرق‏ عادی‏ قابل‏ حل‏ نیست‏،» را برعهده رهبر گذاشته است و بند مزبور در واقع توضیحی بر اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی است که تصریح می کند: «‎‎قوای‏ حاکم‏ در جمهوری اسلامی‏ ایران‏ عبارتند از: قوه‏ مقننه‏، قوه‏ مجریه‏ و قوه‏ قضائیه‏ که‏ زیر نظر ولایت‏ مطلقه‏ امر و امامت‏ امت‏ بر طبق‏ اصول‏ آینده‏ این‏ قانون‏ اعمال‏ می‏ گردند.»
علی مطهری چندی پیش، در محضر آقا موضوع را مطرح کرد و حضرت ایشان در پاسخ او، با نهایت صراحت فرمودند که «اگر دادگاهی تشکیل شود، شما تحمل نتایج آن را نخواهید داشت».
بنابراین مقام ولایت، تفهیم کردند که دادگاهی کردن این دو یاغی، در حال حاضر خلاف مصالح نظام است؟
مضافا حکم حصر سران فتنه را شورای عالی امنیت ملی در اجرای اصل‏ یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی صادر کرده است. صدر این اصل را بخوانید: « به‏ منظور تأمین‏ منافع ملی‏ و پاسداری‏ از انقلاب‏ اسلامی‏ و تمامیت‏ ارضی‏ و حاکمیت‏ ملی‏ "شورای‏ عالی‏ امنیت‏ ملی‏" به‏ ریاست‏ رئیس‏ جمهور، با وظایف‏ زیر تشکیل‏ می‏ گردد.
‎‎‎‎‎‎1 - تعیین‏ سیاستهای‏ دفاعی‏ - امنیتی‏ کشور در محدوده‏ سیاستهای‏ کلی‏ تعیین‏ شده‏ از طرف‏ مقام‏ رهبری‏.
‎‎‎‎‎‎2 - هماهنگ‏ نمودن‏ فعالیت‏ های‏ سیاسی‏، اطلاعاتی‏، اجتماعی‏، فرهنگی‏ و اقتصادی‏ در ارتباط با تدابیر کلی‏ دفاعی‏ - امنیتی‏.
‎‎‎‎‎‎3 - بهره‏ گیری‏ از امکانات‏ مادی‏ و معنوی‏ کشور برای‏ مقابله‏ با تهدیدهای‏ داخلی‏ و خارجی‏...»
بنابراین اولاً حصر سران فتنه، بنابر حکم شورای عالی امنیت ملی؛ آن هم مستند به اختیارات قانونی این شورا صادر شده است؛ ثانیاً حکم مزبور، توسط مقام معظم رهبری، که طبق اصل 57 ، ولایت مطلقه دارند و مطابق بند 8 اصل 110 قانون اساسی، «حل‏ معضلات‏ نظام‏ که‏ از طرق‏ عادی‏ قابل‏ حل‏ نیست‏،» را عهده دار هستند، تأیید و تنفیذ شده است.
اقدامات این دو نفر و سایر فتنه گران در سال 88، مصداق اتم «اقدام علیه امنیت ملی» است و همه می دانند که مجازات چنین خیانتی چیست. شورای عالی امنیت ملی، با استناد به اختیارات قانونی خود و حضرت آقا با اعمال ولایت مطلقه مصرح در اصل پنجاه و هفتم که هر سه قوه و از جمله قوه قضائیه را زیر نظر مقام ولایت دانسته است، در جهت مصالح نظام، تاکنون اجازه محاکمه را نداده اند و با پاسخی که به علی مطهری دادند، آن را تفهیم کردند.
از طرف دیگر مطابق صراحت قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیر مجموعه رهبری است. مجمع مزبور، یک نهاد مشورتی است که صرفا دیدگاه خود را در اختیار ولی امر قرار می دهد و سرانجام، تصمیم با رهبری است. بنابراین قانون اساسی، تشخیص مصلحت نظام را برعهده رهبری نهاده است؟
آیا علت این که معظم له، محاکمه و اعدام موسوی و کروبی را در شرایط سال 88 تا کنون، به مصلحت نظام ندانسته اند، قابل درک نیست؟
جدا معتقدم که «خواسته محاکمه سران فتنه»، آخرین مرحله از فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 است تا در ابعاد داخلی، آن را احیا کند و در ابعاد بین المللی، برای مجامع فاسدی نظیر شورای امنیت و محافل استکباری حقوق بشری، خوراک لازم را تمهید کند تا فشارها بر ایران اسلامی، صد چندان شود. اصرار بر محاکمه این خائنین خودفروخته، پیروی از سیاستهای دشمن در اجرای آخرین مرحله از فتنه است که وقوع آن - بر فرض محال - ، هزینه هایی را در داخل و یک بحران بین المللی را برای نظام در پی خواهد داشت و برای احمد شهید و شورای امنیت و غیره، خوراک لازم را تهیه خواهد کرد.
رسول مشهدی جون! این سه اصل قانونی (قانون اساسی) کافی نیست؟ اگه می خواهی بگو تا مواد متعدد دیگری را نیز در قانون عادی برایت بحث کنم.
آفرین بر دکتر طالقانی. جهان جان لطفا استدلال دکتر رو به متن سایت ببر، اون رو توسعه بده و تبیین کن. در سالروز نهم دی، این موضوع باید به خوبی تبیین بشه.
Iran, Islamic Republic of
ماده قانوني آنرا گفتند شما دقت نكرديد مصوبه شوراي امنيت ملي لازم الاجراست
ماده قانونی اش را هم گفته اند:

«وقتی شورای امنیت ملی بعد از بررسی لازم به جمع بندی "حصر سران فتنه" رسیده اند و رهبری هم بر آن "صحه" گذاشتند نباید حرفی وجود داشته باشد.»
فقط مشکل اینجاست که شما و دوستانتان موضوع ولایت فقیه و اختیارات ولی فقیه و فراتر بودن ولی فقیه از قانون را قبول ندارید.
کتاب ولایت فقیه امام را بخوانید.
البته اگر امام را قبول دارید!
حکم سران فتنه اعدام است
یک کلام
احمد
من به گروهها و افراد کار ندارم بلکه نوع عملکرد در مسئولیت و لباس اشخاص با دین مردم خیلی کار دارد . صحیح می فرماید تورم و ... با مقدسات مردم کار ندارد ولی رفتار و برخورد مسئولین با اینها خیلی کار دارد .
سید
Iran, Islamic Republic of
بنظر می آید مطالب ایشان درست منعکس نشده است ایشان گفته‌اند طرفی عامل ایجاد این فتنه بوده سکوت کرده‌اند باید آنها را اورد به میدان تا قضایا روشن شود.
خدایی هم هست...