سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۱۱
مرکز پژوهش های مجلس:

با نفت ۷۰ دلاری هم ۳۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 396405
در حالی که مقامات ارشد دولت یازدهم از ارائه لایحه بودجه ۱۳۹۴ بدون کسری سخن گفته اند، بررسی مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد حداقل ۳۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای این لایحه، محقق نخواهد شد.
با نفت ۷۰ دلاری هم ۳۲ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم
به گزارش جهان؛ مرکز پژوهش های مجلس با توجه به ارائه لایحه بودجه سال ۹۴ به مجلس گزارشی در رابطه با قیمت نفت در بودجه به شرح زیر منتشر کرده است:

مقایسه ارقام پیش بینی شده در لایحه به ویژه در سمت منابع با توجه به پیش یبنی عملکرد سال جاری بیانگر آن است که آنچه در عمل اتفاق خواهد افتاد با تصویر ارائه شده در لایحه متفاوت خواهد بود.

مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی کرده که با فرض قیمت ۷۰ دلاری نفت و افزایش قیمت رسمی دلار به ۲۸۵۰ تومان، کسری بودجه دولت در سال آینده ۳۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود. بدین ترتیب مشخص است به هر میزان که قیمت نفت از ۷۰ دلار پایین تر باشد، کسری بودجه دولت بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر میانگین قیمت نفت در سال آینده ۶۰ دلار باشد، کسری بودجه دولت به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مرکز پژوهش های مجلس مجموع درآمد قابل تحقق دولت در سال آینده را ۱۹۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. این در حالی است که در لایحه مجموع درآمد قابل تحقق دولت ۲۲۴ هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

طبق برآورد مرکز پژوهش های مجلس، در صورتی که قیمت نفت از ۷۰ دلار پایین تر نیاید، عملا فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی هزینه خواهد شد که نسبت به رقم ۴۷ هزار میلیارد تومان مدنظر دولت، بسیار پایین تر است.

بودجه ۹۴ با نفت ۷۰ دلاری هم ۳۲ هزار میلیارد تومان کسری دارد
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
خب تکلیف این کسری بودجه چی می شه؟
هیچی به هیچی بیچاره مردم
مشت و لگدوکشیده خورده ازدیویدکامرون
باورم نیست بعضی ها که.......
روحانی مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید ازچه شاهکار ایشان مچکری؟ ازتوهین به مردمش .ازلبخند وانفعال ..
Iran, Islamic Republic of
قيمت دلار را بكنيد 6000 تومان مشكلاتتون حل ميشه. شما كه ازتون هر كاري بر مياد.
روحانی جون کلیدت کجاست؟
....
این حرف ها را نزن آقا سرهنگ نیست فقط می تواند جو امنیتی در کشور و بایکوت نمودن منتقدان را به اجرا بگذارد
Iran, Islamic Republic of
کلید ایشان فقط قفل آمریکا را باز میکند.بهش میگن کلیدجادویی.
اون کلیدشون که دست عمو پورنگ بود!!!
Sweden
نمی‌شه حالا دوستان مقداری از پول‌ها را که از بیت‌المال"قرض" کرده بودند و در خارج جا سازی کرده‌اند حالا برگردانند؟تا کمکی به کسر بودجه بشود؟