پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

کسری ۱۰هزار میلیارد تومانی در دخل و خرج ۹ ماهه دولت+جدول

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 404628
گزارش دخل‌وخرج ۹ماهه دولت نشان می دهد،دولت در این مدت ۶۳۷۸۱میلیارد تومان درآمد غیرنفتی، ۱۰۱هزار میلیارد تومان هزینه جاری، ۵۱هزار میلیارد تومان درآمد نفتی، ۲۳۵۴۲میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۱۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته است.
کسری ۱۰هزار میلیارد تومانی در دخل و خرج ۹ ماهه دولت+جدول
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جزئیات گزارش دخل و خرج ۹ ماهه دولت مستند به گزارش های رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است.

کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان شد

گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی از عملکرد بودجه ای دولت در ۹ ماهه سال جاری نشان می دهد، دولت تا پایان آذرماه ۶۳۷۸۱ میلیارد تومان درآمد و ۱۰۱ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه جاری داشته است که از کسری ۳۸۴۴۲ میلیارد تومانی تراز عملیاتی بودجه خبر می دهد.

در بخش دارایی های سرمایه ای نیز واگذاری دارایی های سرمایه ای که عمده آن درآمد نفت است، به ۵۱۲۳۱ میلیارد تومان و تملک دارایی های سرمایه ای یعنی پرداخت عمرانی به ۲۳۵۴۲ میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال رسیده است که خالص واگذاری دارایی های سرمایه ای بالغ بر ۲۷۶۸۹ میلیارد تومان می شود.

بر اساس این گزارش، تراز عملیاتی و سرمایه ای که ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺗﺮﺍﺯ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﻭ ﺧﺎﻟﺺ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﻱ ﺩﺍﺭیی‌ﻫﺎﻱ ﺳﺮﻣایه‌ای به دست می آید، در ۹ ماهه سال جاری به منفی ۱۰ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان رسیده که از آن به کسری بودجه تعبیر می شود.

صرفه‌جویی ۱۰هزار میلیارد تومانی دولت در بودجه جاری

هزینه های جاری دولت در پایان آذرماه امسال به رکورد ۱۰۱ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان رسید که رشد ۲۶.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

هزینه های جاری ۹ ماهه دولت در سال گذشته ۷۹ هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان بوده است.

سقف هزینه های جاری مصوب دولت در قانون بودجه ۹۳ برای یک سال بیش از ۱۴۸ هزار میلیارد تومان است که دولت در ۹ ماهه بنابر سقف مجاز تا ۱۱۱ هزار میلیارد تومان می توانست هزینه جاری داشته باشد که از این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته است.

کسری ۴۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد مالیاتی دولت

بر اساس قانون بودجه ۹۳، دولت باید امسال ۷۰ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشد که طی ۹ ماه این رقم باید به ۵۲ هزار ۶۹۰ میلیارد تومان برسد.

این درحالی است که عملکرد بودجه ای دولت نشان می دهد، درآمد مالیاتی دولت تا پایان آذر ماه به ۴۷ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان رسیده که نشان از کسری ۴۸۰۰ میلیارد تومانی دارد.

در عین حال، درآمد مالیاتی دولت طی ۹ ماهه امسال نسبت به رقم ۳۱۴۹۰ میلیارد تومانی سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

۹۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در جیب دولت ماند

سقف بودجه مصوب عمرانی دولت در سال ۹۳ بیش از ۴۳ هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان است که سهم اعتبار قابل تخصیص در ۹ ماه حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان می شود.

این در حالی است که دولت در ۹ ماهه امسال ۲۳۵۴۲ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی اختصاص داده و ۹۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا نکرده است.

در عین حال عملکرد بودجه عمرانی دولت در مقایسه با رقم ۸۹۷۷ میلیارد تومانی ۹ ماهه پارسال بیش از ۱۶۲ درصد رشد داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
بابا تو همین سال دفتر مدیرکل آموزش وپرورش یکی از استانها 300میلیون تومان خرج دکور و وسائل الکترونیکش کردند مسئولین یه ذره به خودشان زحمت بدهند این امور را پیگیری کنند
روژین اسدی
عالم محضرخداست و خدا حاضر و ناظراست و هستی تجلی اسما و صفات خداست و همه چیز در یدقدرت اوست خدایی که قدرت مطلق و کمال محض است شدیدالعقاب و سریع العقاب است الم یعلم بان الله یری
مجیداعتمادی
معمولا لایحه دولت شتابزده تهیه میشودوبعضی کارشناسان نیز جهت دار برنامه ها را طرح مینمایندو بازیرکی به مسئولین تحمیل می کنند