دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آخرین جزئیات آزادسازی گروگان‌های سیدنی

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 396356
درپی گروگان‌گیری در کافه‌ای در شهر سیدنی استرالیا پلیس این شهر با تایید آزادی ۳ گروگان دیگر اعلام کرد که تعداد گروگان‌های آزاد شده به ۶ نفر رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد که ۳ نفر از گروگان‌ها موفق به خروج از این کافه شده‌اند. پلیس با اعلام این مسئله که این افراد در وضعیت مناسبی به سر می‌برند تاکید کرد که به دنبال حل این مسئله به صورت صلح‌آمیز است. رسانه‌های خبری از مذاکره میان پلیس و گروگان‌گیران خبر می‌دهد.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که ۲ گروگان زن دیگر نیز آزاد شدند و تعداد گروگان‌های آزاده شده به ۵ نفر رسیده است.

طبق آخرین اخبار ششمین گروگان نیز از کافه تحت کنترل گروگان‌گیران فرار کرد.

به گفته گروگان‌های متواری گروگان‌گیران دو درخواست دارند. ابتدا خواستار گفتگو با نخست‌وزیر استرالیا و سپس خواهان تحویل پرچم داعش به محل گروگان‌گیری هستند.

نخست‌وزیر استرالیا نیز در دومین بیانیه خود در ارتباط با گروگان گیری اخیر آن را عمیقا تکان دهنده خواند.

طبق آخرین تصاویر منتشر شده گروگان‌ها مجبور به در دست گرفتن پرچم داعش شده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که در طول شب در جریان موضوع گروگان‌گیری در سیدنی قرار گرفته و عمیقا نگران وضعیت گروگان‌ها است.

وزارت خارجه آمریکا نیز درپی این گروگان گیری اعلام کرد که کنسولگری خود در سیدنی را تخلیه کرده و کارکنان آن از محلی امن درحال انجام ارائه خدمات هستند. مفتی اعظم استرالیا نیز در بیانیه‌ای گروگان گیری تعدادی از شهروندان شهر سیدنی را به شدت محکوم کرد.

گروگان‌گیری سیدنی درحالی از سوی برخی یک حمله تروریستی خوانده شده که پلیس این شهر از آن به عنوان یک حمله مسلحانه نام برده است. مقامات پلیس با اعلام این مسئله که تعداد گروگان‌ها به ۳۰ نفر نمی‌ر سد گزارش داد که به نظر می‌رسد تا کنون به هیچ‌یک از گروگان‌ها آسیبی وارد نشده است. مقامات پلیس همچنین اعلام کردند که تا کنون انگیزه گروگان‌ها از گروگان‌گیری مشخص نشده است.

* گروگانگیران در کافه‌ای در سیدنی استرالیا خواستار دیدار با نخست وزیر این کشور شدند

در حالی که گروگانگیران خواستار دیدار با نخست وزیر استرالیا شده اند تونی ابوت با انتشار بیانیه‌ای این حادثه را "عمیقا نگران کننده" ارزیابی کرده است. تونی ابوت افزود: همه شهروندان استرالیایی باید مطمئن باشند که مجریان قانون و نهادهای امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و تجهیز شده‌اند و به صورت ماهرانه و حرفه ای به این حادثه واکنش نشان خواهند داد.

کمیسر پلیس استرالیا نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که یک فرد مسلح تعدادی از افراد را در یک کافه در شهر سیدنی به گروگان گرفته و این حادثه یک اقدام تروریستی به شمار نمی رود بلکه یک حمله مسلحانه است.

وی در ادامه تصریح کرد که "من می توانم این مساله را برای شما تایید کنم که یک مهاجم مسلح تعدادی از افراد را در این کافه گروگان گرفته است"

* گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی داعش یا جبهه‌النصره را در دست دارند

تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی داعش یا جبهه‌النصره را در دست دارند و آن را به سمت دوربین‌ها گرفته‌اند.

استرالیا که از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و از جمله کشورهای حامی مخالفان مسلح دولت سوریه است، در ماه‌های گذشته از بیم حملات تروریستی اتباع تحت تأثیر تروریست‌ها، دست به عملیات‌های گسترده زده و ده‌ها تن را بازداشت کرده است.

* تونی ابوت: سیاسی بودن انگیزه گروگان‌گیری هنوز مشخص نیست

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که آیا گروگانگیری در کافه ای در شهر سیدنی با انگیزه سیاسی بوده است یا نه. وی تصریح کرد: ما هنوز نمی دانیم که آیا این اقدام با انگیزه سیاسی صورت گرفته است گرچه برخی نشانه ها وجود دارد که نشان می دهد این اقدام احتمالا با انگیزه سیاسی بوده است. نخست وزیر استرالیا گفت: این یک حادثه آزاردهنده است. من می توانم نگرانی های مردم استرالیا را درک کنم.‎ وی در ادامه تاکید کرد که نشست کمیته امنیت ملی استرالیا را برای بررسی اقدامات صورت گرفته پس از این گروگانگیری برگزار کرده است. تونی ابوت افزود: همه شهروندان استرالیایی باید مطمئن باشند که مجریان قانون و نهادهای امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و تجهیز شده اند و به صورت ماهرانه و حرفه ای به این حادثه واکنش نشان خواهند داد.

* مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد

شرکتهای هواپیمایی استرالیا نیز امروز دوشنبه اعلام کردند که همه پروازهای فرودگاه سیدنی به صورت عادی انجام می شود ولی پس از اعلام خبر مربوط به گروگانگیری در کافه ای در مرکز شهر سیدنی ظاهرا تغییراتی در مسیر پروازها انجام شده تا از عبور هواپیماها از فراز مناطق مرکزی شهر خودداری شود.

* گروگان‌گیری بر انتشار وضعیت بودجه استرالیا نیز تاثیر گذاشت

دولت محافظه کار استرالیا نیز اعلام کرد که انتشار گزارش مربوط به وضعیت بودجه را به خاطر هشدارهای امنیتی به تاخیر انداخته است. دولت استرالیا قرار بود وضعیت مربوط به بودجه این کشور را در گزارشی اعلام کند.

* "جو هاکی" رئیس خزانه داری استرالیا قصد داشت گزارش مربوط به کسری بودجه و هزینه ها را امروز دوشنبه اعلام کند

شبکه ۷ تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند. برخی اخبار ضدونقیض از وابستگی این گروگان‌گیران به گروه داعش خبر داده‌اند.

* ۳ بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود در سیدنی را تعطیل کردند

بانک های بزرگ استرالیایی اعلام کردند که شعبه های خود در شهر سیدنی را امروز دوشنبه تعطیل خواهند کرد.

کامن ولس بانک استرالیا، گروه بانکی وستپک و گروه بانکی استرالیا و نیوزلند اعلام کردند که پس از حادثه گروگانگیری در کافه ای در شهر سیدنی کلیه شعبه های خود در این شهر را تعطیل کرده اند.

بر اساس این گزارش، گروه بانکی وستپک با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به خاطر عملیات پلیس در منطقه مارتین پلیس سیدنی ۱۲ شعبه این بانک امروز دوشنبه تعطیل خواهد بود. دو بانک دیگر بزرگ استرالیا نیز پیام های مشابهی را منتشر کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *