چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۴
۲۰

پناهنده ایرانی، حامی داعش با پرچم النصره!

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 396436
ساعاتی پس از آغاز ماجرای گروگان‌گیری در استرالیا، اکنون نام یک «پناهنده سابقه‌دار» به عنوان مسئول ماجرا مطرح شده است که گفته می‌شود «ایرانی» است.
پناهنده ایرانی، حامی داعش با پرچم النصره!
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسانه‌های استرالیایی بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از وقوع گروگان‌گیری در شهر «سیدنی» این کشور خبر دادند. این خبر بسرعت در رسانه‌های مختلف بین‌المللی منتشر شد.

شبکه ۷ تلویزیون استرالیا گزارش داد که مهاجمان با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفتند.

حدود ۱۵ ساعت بعد از آغاز ماجرا، یک منبع در وزارت دادگستری استرالیا از کشف هویت فرد گروگان‌گیر خبر داد اما اعلام کرد که نام و ملیت وی منتشر نخواهد شد اما بلافاصله خبرگزاری رویترز سپس دیگر رسانه‌های غربی مانند «آسوشیتدپرس»، به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرد که فرد مسلح، «شیخی سابقه‌دار» است که ملیت ایرانی دارد و نام او «هارون مونس» است.

نکته جالب توجه در این مسئله، انتشار یکباره و سریع حجم بالای از اطلاعات شخصی، خانوادگی و عکس‌های متعلق به این فرد است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000396/nf00396436-1.jpg

اما «شیخ هارون» یا «شیخ سابقه‌دار» کیست؟

وبسایت «ویکی‌پدیا» در توضیح هویت این فرد آورده است که شیخ هارون «محمد حسن منطقی (بروجردی)، روحانی متولد ایران (بروجرد۱۳۴۳) است که به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی زندگی می کند».

همچنین بر اساس این وبسایت وی نام خود را به هارون مونس تغییر داده سپس به شیخ هارون شهرت یافته است.

در سوابق وی که در فضای مجازی موجود است، آمده که «تفاسیر لیبرالیستی وی از اسلام موجب دستگیری فرزند و همسرش شد و در سال ۱۹۹۶ به عنوان پناهنده از ایران فرار کرد».

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000396/nf00396436-2.jpg

در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.

رسانه‌های استرالیایی امروز گزارش کردند که فرد گروگانگیر از گروگانها خواسته تا با رادیو محلی تماس برقرار کنند و گفته است که از طرف «داعش» چنین کارهایی را صورت داده است. بنا بر این گزارش، ظاهرا وی از گروگان‌گیرها خواسته است که پرچم جبهة النصره را نیز از پنجره در مقابل دوربین‌ها به نمایش درآورند.

پیگیری خبرنگار جهان حاکی از آن است که وی بخاطر وضعیت نامتعادل اخلاقی و رفتاری سالها پیش، از دانشگاه اخراج شد. هارون مونس چندین سال پیش از کشور فرار کرده و ۲۰ سال است که در استرالیا زندگی می کند. سابقه فعالیت وی در استرالیا گویای دشمنی با انقلاب و نظام و تشیع است. اخیرا نیز از تشیع خارج و به داعش پیوسته و نام خود را از محمدحسن به شیخ هارون مونس تغییر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
لندن وامریکا هم مواظب گنجی وسروش وکدیور باشن اونا هم از همین قماشن
ایرانی همچو ارش
مثل اینکه یه پرده دیگه از نمایشهای ایران هراسی داره اجرا میشه،خدا رحم کنه،برداشتنه تحریمها حالا حالاها رفت تو هاله ایی از ابهام!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باز یک حیله ی جدید
عزیزم همین که بگن ایرانیه , داعش و النصره به ایران مربوطه ، نمیگن که یارو از ایران فرار کرده همین که اسم ایران خراب بشه و ایرانی طرفدار داعشه قضیه حله ، اصلا موضوع تابلوئه که از پیش برنامه ریزی شده بوده، شک نکن این برنامه با دولت استرالیا برنامه ریزی شده بوده، همش برای خراب کردن نام ایران هست.
خب باید یه جوری حماسه بزرگ اربعین امسال یه جوری تحت الشعاع قرار بگیره دیگه..
نه درغربت دلت شادو نه رویی دروطن داری ای ایرانی بخت برگشته ابروهموطنهاتو بردی یعنی هنردیگه ایی جزگروگانگیری نداشتی؟
در ضرب المثل کارد دسته خود را نمیبرد هم باید مقداری تجدید نظر کرد!!!!
Italy
رسانه‌های غربی می گویند که یک آخوند بی آبروی شیعه به نام هارون منطقی که با فرار از ایران به استرالیا در سال 1996 نام خود را به هارون مونس تغییر داده و پیشتر نیز با انتشار ایمیل هایی در مخالفت با حضور نظامیان استرالیایی در افغانستان معروف شده بود، عامل گروگانگیری در سیدنی است.

این آخوند بی آبروی شیعه به اتهام 40 مورد آزار جنسی زنان قرار بود در دادگاه حاضر شود. وی به عنوان یک شفاگر این زنان را مورد آزار قرارداده است.

خبرگزاری رویتر پیش تر به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرده بود که فرد گروگانگیر، شیخی سابقه ‌دار است که ملیت ایرانی دارد
ناشناشناس روشن
چقدراین غرب احمق است سناریوی تکراری براى حمله به ایران ترتیب داده !!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
مضحک بودن این داستان بقدری واضح است که برخی این داستان را به قصه 11 سپتامبر تشبیه کرده اند اولا گروگانگیر ایرانی الاصل است دوما روحانی ملبس است سوما شیعه است چهارما چرا این رخداد دقیقا بــــــعـــــــد از راهپیمایی اربعین حسینی رخ داد که جهانیان از عظمت این راهپیمایی متحیر شده بودند پنجما ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین انشاالله خداوند مکر و توطئه دشمنان را به خودشان بر می گرداند و همانطور که عاملان قصه ساختگی 11سپتامبر رسوا شدند عاملان این قصه مضحک هم برملا خواهند شد فقط صبر صبر صبر آینده همه چیز را اثبات می کند
شیعه علی ؛مبیضه وجوههم علی منابر من نور ،حولی فی الجنه
الله اکبر و هزاران بار الله اکبر که خدای متعال با جدا کردن این شخص کثیف از نام شیعه ، پاکی شیعیان را حفظ کرده است و خود این آقای محمدحسن منطقی خبیث که نامش را هارون مونس گذاشت و اعلام کرد شیعه نیست ، همسرش را کشت، جزو داعشی ها شد و در آخر با ذلت کشته شد. الله اکبر خدایا عزتت را شکر که نام شیعه را پاک آفریدی و حتی اجازه ندادی که یک دیوانه با نام شیعه درنده خویی کند. جا دارد همه شیعیان 2 رکعت نماز شکر بخوانند که این شخص کثیف قبل از مرگ ذلیلانه اش اعلام کرد دیگر شیعه نیست و مذهبش را عوض کرده است.
Kuwait
سلام
به نظرم رسانه های ارزشی خیلی سریع باید بی بی سی و امثالهم را ببندد. باید قبل از اینکه بتوانند روی این موضوع علیه ایران مانوری بدهند غرب و دسیسه جدیدش را با طنز و استهزا به چالش کشید.
از بروجرد
همشهری خائن کثیف
United States
آخوند داعشی والله نوبره
خدا لعنتش کنه
اگه این آقا را همون روز اول کنترل می کردیم ونمی ذاشتیم از ایران بیرون بره ، دیگه این جوری دست مایه ی دشمن نمی شد. اما حالا باید بگیم بابا گلی به گوشه ی جمال استرالیا!! این جوجه هم برای ایران قدقد می کنه! خوب یاد گرفته فیلم بسازه! اونم اینقدر تصنعی !مثلاً می خواد ایران و ایرانی را بدنام کنه !! عالم و آدم می دونند که استرالیا خیلی مشکل پناهنده قبول می کنه و همه می دونند که داعش بزرگترین دشمن ایران هست. حالا می خوان بگند آره ایرانی اینجوره که اون جوره. فکر نمی کنم هیچ عقل سلیمی حرفاشونو باور کنه!!!
قادر
خدالعنت کند
t.z
France
ایرانی که کامنت گذاشتی خیلی جالب گفتی. خوشمان آمد.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله که خداوند دشمنان جمهوری اسلامی ایران را از این قماش قرار داده.
Romania
نامبرده هرگز درس روحانیت نخوانده لطفا اصلاح شود.