چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

خائن به وطن، همه جا، نزد همه و همیشه منفور است!

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 396161
ناگهان خبر آوردند عده ای از داخل شهر آمده اند. آنها را نزد تیمور بردند. تعداد اندکی از اهالی شهر بودند. با دیدن تیمور، با ذوق و شوق به او گفتند...
به گزارش جهان، حمید داوودآبادی در فیسبوک نوشت:
خائن به وطن، همه جا، نزد همه و همیشه منفور است!
 
گویند روزی تیمور خان، با لشکریانش، شهری را به محاصره درآورد. هر چه کرد، نتوانست مقاومت اهالی شهر را بشکند تا آن جا را اشغال کند.
چند روزی بدین روال گذشت، ناگهان خبر آوردند عده ای از داخل شهر آمده اند. آنها را نزد تیمور بردند. تعداد اندکی از اهالی شهر بودند. با دیدن تیمور، با ذوق و شوق به او گفتند:
- آی تیمور جهان گشا ... الان به راحتی می توانی قدم بر شهر ما بگذاری. ما آن عده را که در برابر شما مقاومت می کردند، کشتیم و تعدادی را هم اسیر کرده و خدمت شما آورده ایم. حال قدم بر دیده ما نهاده، شهر و دیار ما را نیز بر فتوحات خویش بیفزایید.
 
تیمور که این گونه دید و شنید، برآشفت و با عصبانیت دستور داد تا گردن همه آنان را بزنند.
همراهان تیمور از چنین فرمانی تعجب کردند و از او پرسیدند:
- تیمور بزرگ، چرا فرمان قتل اینان را می دهی؟ اینان که به شما خدمت کرده و اهالی شهر خویش را کشته یا اسیر کرده و کار ما را برای فتح شهر آسان کرده اند.
 
تیمور گفت:
"این بی شرفها که به هموطنان خویش این گونه خیانت کرده اند، خدا می داند فردا با ما چه خواهند کرد! پس قبل از هر کاری، سریع گردن این خائنان به وطن خویش را بزنید."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *