چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۲
۱

الزهار: حماس مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 395958
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) تصریح کرد کسانی‌که گمان می‌کنند این جنبش، رژیم صهیونیستی را با مرزهای سال ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسد، در توهم به‌سر می‌برد.
الزهار: حماس مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «الشرق الاوسط» نوشت، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس طی سخنانی در راهپیمایی بیست و هفتمین سالگرد تاسیس جنبش حماس در «خان یونس» ,واقع در جنوب نوار غزه گفت: «همانگونه که غزه را آزاد کردیم و در آن یک دولت ملی و واقعی تشکیل دادیم... همانگونه که در آن ارتش پیروز و پلیسی حامی تشکیل دادیم... همانگونه که در آن دستگاه‌های امنیتی جاسوسی از دشمن ایجاد کردیم، ما همین تجربه را در کرانه باختری جهت آزادی کل فلسطین تکرار خواهیم کرد.»

الزهار کرانه باختری را «پایگاه بزرگ» مقاومت توصیف و تصریح کرد کرانه باختری از دو سمت هدف تیراندازی قرار می‌گیرد؛ از جلو هدف گلوله‌های دشمن اسرائیل و از پشت هدف گلوله و چاقوی تشکیلات خودگردان.

وی از جنبش فتح در کرانه باختری و نوار غزه خواست به دور از «آزار و اذیت» جنبش حماس را در آزادسازی کل فلسطین یاری رساند.

این عضو حماس افزود: «ماموریت ما آزادی فلسطین است و درگیری‌های داخلی نباید به مانعی برای آزادسازی فلسطین تبدیل شود. هر گلوله‌ای که در کرانه باختری شلیک می‌شود باید به سینه دشمن اصابت کند نه سینه فرزندان فلسطین.»

الزهار در ادامه تأکید کرد: « کسانی که فکر می‌کنند حماس، اسرائیل را در مرزهای سال ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسد، در توهم است؛ ما چنین مرزی را به رسمیت نمی شناسیم. در صورتی که کمتر یا بیشتر از این مرزها را آزاد کنیم نظام سیاسی مورد نظر خود را تشکیل می‌دهیم ولی هرگز از یک وجب از سرزمین فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
هرچند در مقابل سوریه شما زود اغفال شدید و بد کردید به متحدانتان اما با این حال شما را دوست تر از اسرائیل خبیس می دانم و برای فلسطین عزیز آرزوی موفقیت می کنم. تنها راه پیروزی مقاومت است و بس