يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۳

شرط دبیر کل شورای خلیج فارس برای ایران!

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 395125
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس (GCC) مدعی شد که ایران برای سهیم شدن در استراتژی منطقه‌ای، باید اعتماد کشورهای عربی خلیج فارس را جلب کند. او برای این کار شرط تعیین کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در سخنانی عجیب مدعی شد که ایران باید اعتماد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را جلب کند و مهم‌تر اینکه برای این کار شروطی تعیین کرد.

الزیانی اعلام کرد که شرکت دادن ایران در ترسیم یک استراتژی منطقه‌ای نیاز به گفت‌وگو و ایجاد اعتماد دارد و از جمله فرصت‌هایی که پیش روی ایران است بازگرداندن جزایر سه گانه اماراتی – به ادعای وی- و توقف اقدامات حزب‌الله در سوریه است.

بنا به گزارش وبگاه خبری «الوئام» عربستان، الزیانی این سخنان را شنبه (دیروز) در کنفرانس امنیتی سالانه منامه موسوم به «گفت‌وگوی منامه» اعلام کرد.

این سخنان در زمانی مطرح می‌شود که گزارش‌های خبری نشان می‌دهد دولت‌های عربی و در رأس آنان، عربستان سعودی از توافق احتمالی هسته‌ای ایران و مجموعه‌ «۱+۵» بشدت نگران شده‌اند. وزیر خارجه امارات چندی پیش به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت که اعراب این نگرانی را دارند که ناگهان متوجه بشوند ایران پس از توافق هسته‌ای در سطح هسته‌ای و منطقه‌ای به چه نفوذی دست پیدا خواهد کرد.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، در ادامه به بحرین و پیشنهاد اخیر این کشور برای ایجاد یک ائتلاف در مقابل قدرت ایران در منطقه، پرداخت و گفت زمانی که این کشور پیشنهاد ایجاد یک مرکز بین‌‌المللی برای مبارزه با ترورریسم را داد و آن را با ۱۰۰ میلیون دلار حمایت مالی کرد دلیل بر آینده‌نگری آن است.

وی افزود که این مرکز می‌تواند انجمن فکری باشد که پژوهشگران و متفکران در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را گرد هم آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
عرض خود داری و زحمت ما میداری
به این حرفها میگویند قمپوز در کردن مورچه مقابل شیر !!
بعضیها چه غلطهای زیادی میکنند
البته حالا که می بینند ایران نبض منطقه را کاملا در دست گرفته و دیر یا زود مجبورند به پابوسی والتماس و عرض ادب به ملت بزرگ ایران مشرف شوند زمینه را برای خودشان آماده میکنند