پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش افخم به بیانیه اخیر شورای‌خلیج‌فارس

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 444999
وزارت خارجه کشورمان مفاد بیانیه اجلاس شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران را بی‌اساس و فاقد مصداق خواند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مفاد بیانیه پایانی اجلاس اخیر وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره جمهوری اسلامی ایران را بی اساس و فاقد مصداق دانست.

مرضیه افخم افزود: جای تعجب است که در فضای پس ازپایان مذاکرات هسته ای تنها دو سه کشور همسایه جنوبی ما به بهانه های مختلف عصبانیت خود را از این روند و تبعات مثبت منطقه ای آن ابراز می دارند و تلاش می کنند به سیاست شکست خورده تهدید انگاری جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به بالا گرفتن لحن بیانیه اخیر شورای همکاری علیه کشورمان و طرح اتهاماتی که هیچگونه دلیل ملموس و مصداق قابل اثباتی ندارد گفت: برخی اعضای این شورا که در طول مذاکرات هسته ای در مسیر این مذاکرات سنگ اندازی می کردند ؛ اکنون از پیشرفت دیپلماسی و آثار رویکرد سازنده و منطقی ایران عصبانی شده و گمان می کنند با طرح برخی اتهامات تکراری و نخ نما می توانند اقبال جهانی به گفتگو و دیپلماسی را منحرف نموده و یا به اراده ایران برای تعامل سازنده با همسایگان و کشورهای مسلمان منطقه خلل وارد کنند.

افخم همچنین افزود: تکرار ادعاها در مورد جزائر ایرانی نمی تواند در واقعیت های تاریخی و مسلم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه ایرانی خدشه و تغییری وارد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گسترش تروریسم و افراط درمنطقه و تهدیدات ناشی ازآن، به اعضای شورای همکاری توصیه کرد بجای اصرار بر سیاستهای تخریبی و تلاش برای افزایش تنش منطقه ای و توسل به ادعاهای بی ثمر، که رنگ و بوی لجاجت بخودگرفته ؛ بفکر تغییر روش های بی نتیجه گذشته و پاسخ مسئولانه به رویکرد ایران برای کاهش تهدیدات مشترک ؛ تقویت اشتراکات و حل و فصل نقاط اختلافی از طریق گفتگو و همکاری باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *