چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

افشای توطئه ارتش مصر علیه مرسی

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 395010
رسانه‌های حامی اخوان المسلمین فایلی صوتی را منتشر کرده‌اند که حاوی گفت‌وگوهای وزیر دفاع پیشین مصر با فرماندهان ارتش برای توطئه علیه محمد مرسی است.
افشای توطئه ارتش مصر علیه مرسی
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ رسانه‌های حامی اخوان المسلمین فایل‌های صوتی گفت‌وگوهای تلفنی منسوب به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در زمانی که وزیر دفاع بود با تعدادی از فرماندهان ارتش مصر برای توطئه علیه «محمد مرسی» رئیس جمهور پیشین مصر را منتشر کرد.

در حالی که هنوز وزارت دفاع مصر، دولت یا دفتر ریاست جمهوری این کشور هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است، پایگاه خبری «القدس العربی»، گزارش داد دادستانی مصر انتشار این فایل‌ها از سوی رسانه‌های مصری را ممنوع اعلام کرده است.

در همین راستا دادستانی مصر اعلام کرد که تحقیقات گسترده‌ای برای بررسی فایل‌های صوتی منتشر شده در رسانه‌های وابسته به گروه اخوان المسلمین را آغاز کرده است.

در حالی که هنوز دادستانی مصر آزمایش‌های مربوط به صحت این فایل‌ها را انجام نداده مدعی شده که این فایل‌ها ساختگی است و با استفاده از تکونولوژی های پیشرفته ایجاد شده‌اند.

دادستانی مصر همچنین ضمن هشدار نسبت به انتشار این فایل‌ها تهدید کرده که با متخلفانی که این فایل‌ها را بازنشر کنند برخورد قانونی خواهد شد.

دستکاری اسناد مربوط به محاکمه مرسی

شبکه «مکملین»، که از ترکیه برنامه‌های خود را پخش می‌کند شب پنجشنبه گذشته گفت‌وگوهای منسوب به فرماندهان ارتش مصر و «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت این کشور را منتشر کرده که در پرونده مربوط به نحوه بازداشت و محاکمه مرسی سند سازی می‌کنند.

بر اساس این گزارش،‌ فرماندهان ارتش محل بازداشت مرسی و زندانی شدن وی را تغییر داده تا هیأت دفاع از مرسی نتواند در جریان محاکمه به حکم حبس وی اعتراض کند.

بر اساس این گزارش اگر در دادگاه مشخص می‌شد که مرسی در یک ساختمان نظامی بازداشت و نگه داری شده امکان داشت که پرونده مربوط به جاسوسی وی به صورت کامل مسدود شود بر همین اساس فرماندهان ارتش و عبدالفتاح السیسی با جعل اسناد مربوط به بازداشت مرسی مدارکی به که دادگاه ارائه داده‌اند حاکی از بازداشت مرسی در یک زندان مخصوص وزارت کشور بوده است.

همکاری وزارت کشور و وزارت دفاع مصر برای جعل اسناد

«ممدوح شاهین» عضو شورای نظامی مصر در بخشی از فایل منتشر شده به فرمانده نیروی دریایی مصر می‌گوید: پرونده مربوط به جاسوسی و اتحادیه در صورتی که محل اصلی بازداشت مرسی مشخص شود از بین خواهد رفت زیرا از ۳ جولای مرسی تحت شرایط غیر قانونی بازداشت شده بود.

شاهین که در آن زمان مشاور قانونی عبدالفتاح السیسی بوده در ادامه از وزارت کشور درخواست می‌کند که سند مربوط به بازداشت مرسی را دستکاری کند و اعلام کند که محل بازداشت مرسی یک زندان بوده تا امکان اعتراض در دادگاه برای وکلای وی فراهم نشود.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوها که در دفتر وزیر دفاع وقا ضبط شده، السیسی از شاهین می‌پرسد که آیا کار را تمام کرده و شاهین به او اطمینان خاطر می‌دهد که مأموریت به درستی انجام شده است.

با توجه به اینکه تعدادی از منابع مصری که شخصیت‌های نظامی این کشور را از نزدیک می‌شناسند صحت صدای ممدوح شاهین را در این فایلها تأیید کرده، سکوت وحشتناک مقامات مصری تنها صحت این فایل‌ها را تداعی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *