شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی هوای تا چند روز آینده

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 394753
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۳ روز آینده بارندگی‌ها به طور متناوب در مناطق واقع در نیمه شمالی کشور ادامه می‌یابد، گفت: افزایش سرعت وزش باد در جنوب شرق کشور به خصوص زابل موجب بروز گردوخاک می‌شود.
به گزارش جهان؛ فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی انتظار می‌رود بارش پراکنده برف و باران همراه با وزش باد و کاهش دما به تناوب در شهرهای واقع در نیمه شمالی کشور ادامه یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برهمین اساس بارش پراکنده برف و باران، وزش باد و کاهش دمای هوا طی ۳ روز آینده در شهرهای شمالی آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین، تهران، شهرهای شمالی سمنان، خراسان شمالی و همچنین شهرهای شمالی خراسان رضوی رخ دهد.

وی به افزایش سرعت وزش باد در جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: وزش باد در جنوب شرق کشور به خصوص در سیستان و بلوچستان و منطقه زابل با بروز پدیده کرد و خاک همراه می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین ادامه داد: دریای خزر و خلیج فارس طی ۲۴ ساعت آینده مواج پیش‌بینی می‌شود البته در روز سه‌شنبه هفته پیش‌رو نیز دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی همچنین درباره شرایط جوی تهران نیز بیان داشت: آسمان تهران طی امروز نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در شهرهای شمالی پایتخت و در برخی ساعات شاهد بارش پراکنده باران و برف باشیم.

وی وزش باد در سطح استان تهران را دور از انتظار ندانست و گفت:‌ پیشینه دمای هوای امروز تهران ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و کمینه دمای هوای این کلانشهر طی صبح فردا نیز ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره بارش باران در پایتخت خاطرنشان کرد:‌ بارش باران در اوایل هفته آینده در پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *