يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

بخش خصوصی ۲ نیروگاه گازی می‌سازد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 394638
معاون برنامه ريزی و طرح های شرکت سرمايه گذاری غدير گفت: بر اساس تفاهم انجام شده بین ایمیدرو و هلدينگ سرمایه‎گذاری برق و انرژی غدیر قرار است دو نیروگاه سيکل ترکيبی به ظرفيت ۸۰۰ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و مجتمع آلومینیوم المهدی احداث شود.
به گزارش جهان به نقل از برق نیوز، مراسم کلنگ زنی احداث دو نيروگاه سيکل ترکيبی با حضور بزرگترين شرکت سرمايه‎گذاری کشور شرکت سرمايه گذاری غدير به منظور تامين برق صنايع بزرگ منطقه ويژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج فارس استان هرمزگان برگزار شد.

مهندس اعتمادی در گفتگو با برق نیوز اظهار داشت: بر اساس تفاهمات انجام شده بین ایمیدرو و هلدينگ سرمایه‎گذاری برق و انرژی غدیر قرار شده دو نیروگاه سيکل ترکيبی جمعاً به ظرفيت حدود ۸۰۰ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و مجتمع آلومینیوم المهدی احداث می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت احداث نیروگاه در این مناطق گفت: عمليات اجرايي این دو نيروگاه خصوصی با حضور نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، مهندس فلاحتيان معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی، دکتر جادری استاندارد استان هرمزگان، دكتر كرباسيان رئيس هيات عامل ايميدرو، خوش گفتار مديرعامل شرکت سرمايه گذاری برق و انرژی غدير و جمعي از مسئولان استان هرمزگان با هدف برطرف نمودن نياز تاريخي صنايع معدني منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس به برق مطمئن و پايدار آغاز شد.

معاون برنامه ريزی و طرح های شرکت سرمايه گذاری غدير بیان داشت: براساس این تفاهم‌نامه، شركت سرمايه‎گذاری برق‎وانرژی‎غدير نسبت به سرمايه‎گذاری در احداث دو نيروگاه به روش B.O.O (ساخت،مالکيت و بهره‎برداري) اقدام نموده و ظرفیت تولید خالص واقعی و انرژی تحویلی حاصل از تولید نیروگاه را به ایمیدرو می‌فروشد و ایمیدرو نیز نسبت به خرید تضمينی برق تولیدی نیروگاه‎ها(تبديل انرژی ECA) اقدام خواهد نمود.

اعتمادی در پایان گفت: پروژه نيروگاه سيکل‏ ترکيبی‏۵۰۰ مگاواتی هرمزان (المهدی) با مشارکت گروه مپنا و با اخذ تسهيلات از صندوق توسعه ملّی و آورده نقدی سهامدار به ارزش ۲۵۰ميليون يورو و ۱،۵۵۰ ميليارد ريال و با عامليت بانک صنعت و معدن طی مدت ۳۰ماه به بهره‎برداری خواهد رسید و پروژه سيکل ترکيبی هرمز نيز به ارزش ۷۵ ميليون يورو و ۱۸۰ ميليارد ريال با عامليت بانک رفاه کارگران و اخذ تسهيلات از صندوق توسعه ملّی نيزاجرا خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر به عنوان یکی از هلدینگ های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر(شرکت مادر) و با هدف سرمایه‌گذاری در صنعت برق، بالاخص در بخش نیروگاه‌های حرارتی و همچنین سرمایه گذاری در تاسیسات برق،آب و انرژی‌های تجدید پذیر تاسیس شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *