سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

اعتراف پاپ فرانسیس به پایان مسیحیت

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 394401
کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؛ زیرا این مسئله با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.. ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از امت اسلامی، اظهارات اخیر پاپ دربردارنده پیام ونکات مهمی است، گویا او در مقام تصحیح گذشته‌هاست ولی هدف او نجات کلیسا ومسیحیت است، امروز کلیسا چاره ای ندارد جز آنکه خود را در پس پرده عشق و محبت قرار دهد تا وضعیت ازهم‌گسیخته خود را حفظ وبازسازی کند. از این رو می‌گوید: ( کلیسا درگذشته در مورد برخی از مسائل اخلاقی به شکل نادرستی برخورد می‌کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه‌های مختلف ازجمله همجنسگرایان، لیبرالیست‌ها، محافظه‌کاران، کمونیست‌ها، افراد طرفدار سقط‌جنین و افرادی با میل جنسی مختلف، گشوده و از آنان می‌خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می‌پرستیم).

درواقع باید گفت آنچه از زبان پاپ شنیده شد اعتراف به ناتوانی پاسخ‌گویی کلیسا است، تا آنجا که مجبور شده است برای حفظ موقعیت متزلزل خویش بر باور همه ادیان آسمانی نسبت به مجازات آخرت و وجود جهنم تردید نماید و به نحوی راه ارتداد را گیرد، او گفته است: (کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؛ زیرا این مسئله با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.. ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی از عقاید به دست آوردیم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این مسئله، عشق الهی را زیر سؤال خواهد برد، همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.. خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد! علاوه بر داستان آدم و حوا تنها یک اسطوره است و جهنم تنها کنایه ای از روح تنها است).

بی‌تردید کتاب به‌اصطلاح مقدس ایشان دربردارنده دروغ‌ها، نسبت‌های ناروا به پیامبران الهی است، ونمی توان آن را کتاب مقدس و آسمانی انگاشت، و بدون شک مسیحیت امروز جوابگوی نیاز بشر نیست، چون چیزی برای عرضه ندارد، ولی این مشکل کلیسا و کشیشان است، و این دلیل نمی‌شود که پاپ این سخن نسنجیده را پیرامون دین بر زبان جاری سازد: (وقت آن رسیده است که تعصب را کنار بگذاریم و اعلام کنیم که حقیقت دین قابلیت تغییر و پیشرفت را دارد، به‌طوری‌که حتی بی‌دینان و کافران نیز با دیدن محبت الهی؛ وجود الله را به رسمیت بشناسند و بعد از آن روح خود را خالص گرداند). این دو گزاره چه ربطی به هم دارند؟ دین واقعی – نه دین تحریف‌شده وبشرساخته- ثابت و تغییر ناپذیر است، و به‌هیچ‌وجه مانع رشد بشر در بعد تمدنی آن نیست، بلکه خود تمدن ساز و عامل پیشرفت است، و خداخواهی نیز امری فطری ودر نهاد آدمی است، و چنانچه دل غبارزدایی شود همه را به‌سوی الله فرامی‌خواند، واین جذبه و عشق الهی است که کارها کند.

پاپ فرانسیس پیرامون انجیل می‌گوید: (باوجود آن‌که انجیل کتاب زیبایی است، اما در آن کلمات و عباراتی وجود دارد که همگان را به تعصب و محاکمه دعوت می‌کند، درحالی‌که زمان آن رسیده است تا این بخش‌ها مورد بازبینی قرار گیرند)، این فراز سخن او بسیار مهم است، او به خوبی می‌داند و تصریح می‌کند که کتاب مقدس ایشان دستخوش تغییر شده است، از این رو نیاز به بازنگری دارد.

اما در مقابل دین اسلام را داریم که در قالب اصیل آن که همان تشیع است دربردارنده معارف ژرفی است که همه ابعاد زندگی بشری را شامل می‌گردد، کتاب آسمانی آن -قرآن- دست‌نخورده و سالم در دست ماست، کلمات نورانی رسول خدا و امیر مؤمنان و امامان معصوم (ع) دل را روشن وزندگی را سعادتمند می‌سازد، آیا این کافی نیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
کاتولیک ها دفیقا هماند شیعیان عقل و تفسیرباطنی و روحانیت وسخنان قدیسان را مهمتر از کتاب محض میدانند ، آنچه ایشان گفت در نکوهش اونجلیکالهای پروتستان بود که تنها کتاب (انجیل) را بطور ظاهر لغوی آن میپرستند و تنها مرجعیت میشمارند.