جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اسطوره‌ای که همبازی پاپ جدید بود

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 277531
اسطوره تیم رئال مادرید اعلام کرد که رهبر جدید مسیحیان کاتولیک دنیا زمانی همبازی وی در کوچه پس کوچه‌های بوینس آیرس بود.
به گزارش جهان، تسنیم و به نقل از رویترز نوشت: آلفردو دی‌استفانو اسطوره آرژانتینی تیم رئال مادرید اسپانیا، خورخه ماریو برگولیو که هفته گذشته به عنوان پاپ فرانسیس اول انتخاب شد را یکی از همبازی‌های دوران کودکی خود در پایتخت آرژانتین معرفی کرد.

مهاجم سال‌های دور رئال مادرید که ۱۰ سال مسن‌تر از برگولیو ۷۶ ساله است، در ستون روزانه خود در نشریه مارکای اسپانیا نوشت که او و پاپ جدید هر دو به یک مدرسه‌ می‌رفتند و در یک محله در نزدیکی یکدیگر زندگی می‌کرده‌اند.

دی‌استفانو همچنین گفت: حتما می‌توانید تصور کنید زمانی که خبر انتخاب او را به عنوان پاپ جدید شنیدم چه شور و شعفی سراسر وجودم را فرا گرفت. پاپ جدید یکی از آن پسربچه‌هایی بود که در خیابان‌های بوینس‌آیرس با او بازی می‌کردم. در محله خود، ما تقریبا هر روز تیم تشکیل می‌دادیم و آنقدر بازی می‌کردیم تا هوا تاریک شود. آن زمان من برای تیم جوانان آکادمی باشگاه ریورپلاته بازی می‌کردم و همه مرا می‌شناختند.

دی استفانو که به عنوان یکی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ باشگاه رئال مادرید شناخته می‌شود، با پیوستن به این تیم در سال ۱۹۵۳ تاثیر به سزایی در تبدیل شدن سفیدپوشان پایتخت اسپانیا به یکی از ابرقدرت‌های دنیای فوتبال داشت.

این نخستین بار نیست که اعلام می‌شود یکی از رهبران کاتولیک‌های جهان در طول زندگی خود فوتبال هم بازی می‌کرده است. پاپ ژان پل دوم که سال ۲۰۰۵ درگذشت نیز در دوران جوانی خود، دروازه‌بانی می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *