پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

بیشترین هنرمندان شهید در کدام حوزه‌اند؟

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 394114
دبیر ستاد کنگره دو هزار شهید هنرمند کشور گفت: با بیان اینکه ۴۵۰ شهید در رشته تئاتر در سطح کشور شناسایی و طبقه بندی شده اند، گفت: بیشترین شمار شهدای هنرمند در رشته تئاتر است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جواد جمیری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اردبیل با بیان اینکه از سال ۸۷ تا سال ۹۲، حدود دو هزار و ۶۰ شهید هنرمند در کشور شناسایی شده است، افزود: شناسایی شهدای هنرمند در چهار مرحله شناسایی شهید، گردآوری آثار، ثبت آثار و برگزاری یادواره های شهدای شهرستانی و استانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد استان های کشور اقدام به برگزاری کنگره استانی شهدای هنرمند کرده و مابقی نیز در سالجاری برگزار خواهند کرد، گفت: ستاد کنگره شهدای هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان کشور تشکیل شده و شهدا در حوزه های تخصصی هنری تقسیم بندی شده اند.

دبیر ستاد کنگره دو هزار شهید هنرمند کشور با اشاره به حوزه های عکاسی، تئاتر، خوشنویسی، فیلم، تجسمی، شعر، ادبیات داستانی اضافه کرد: کنگره سراسری ۱۱۰ شهید عکاس به میزبانی استان یزد برگزار شد و در روزهای آینده نیز شاهد برگزاری کنگره سراسری ۴۵۰ شهید تئاتر به میزبانی استان اردبیل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اولین کنگره سراسری شهدای تئاتر با عنوان "ملکوتیان صحنه" در اردبیل برگزار خواهد شد، ادامه داد: پس از این نیز کنگره سراسری شهدای خوشنویسی در استان قزوین، کنگره سراسری شهدای فیلم در استان تهران و کنگره سراسری شهدای موسیقی در استان بوشهر برگزار می شود.

جمیری از برگزاری اجلاسیه سراسری شهدای هنرمند کشور در روز ۲۱ فروردین سال آینده همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی روز هنر و انقلاب اسلامی خبر داد و متذکر شد: علاوه بر دو هزار و ۶۰ شهید هنرمند شناسایی شده، ممکن است شهدای دیگری هم باشند که به آنها دسترسی پیدا نکردیم، اما این مجموعه در حال به روز رسانی است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در جامعه هنری، شاخص سازی و معرفی الگوهای متخصص، جریان سازی رسانه ای در حوزه هنری و تولید محتوای هنری را از جمله اهداف برگزاری این کنگره دانست و یادآور شد: اردبیل در کنگره شهدای تئاتر، میزبان ۲۶ خانواده شهید تئاتر از ۲۶ استان کشور و چهل نفر از هنرمندان تئاتر و سینمای کشور خواهد بود.

دبیر ستاد کنگره ۲۰۰۰ شهید هنرمند کشور استقبال هنرمندان، مسئولان استان و همچنین ظرفیت خوب و مناسب اردبیل را علت میزبانی این استان برای کنگره سراسری ۴۵۰ شهید تئاتر کشور دانست و عنوان کرد: کنگره شهدای تئاتر کشور چهارشنبه ۱۲ آذرماه سالجاری ساعت ۹ صبح در سالن فدک اردبیل برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *