يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ابولا چند قربانی از جهان گرفت؟

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 392410
تعداد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس مرگبار ابولا به پنج هزار و ۴۵۹ نفر از مجموع ۳۵ هزار و ۱۱۵ مورد ابتلا به ویروس رسید.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از فرانس ۲۴ خبر داد، سازمان بهداشت جهانی روز جمعه با انتشار این آمار افزود: با این حال، این ارقام منعکس کننده کامل واقعیت نیست.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه آمار مرگ و میر ناشی از ابولا را پنج هزار و ۴۲۰ نفر تا ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ماه) اعلام کرده بود.

ابولا از دسامبر ۲۰۱۳ (آذرماه ۹۲) در گینه آغاز شد و تا ۲۷ آبان سال جاری در این کشور یک هزار و ۲۱۴ کشته از مجموع ۲ هزار و ۴۷ ابتلا بر جای گذاشت.

در لیبریا تعداد کشته ها ۲ هزار و ۹۶۳ تن از مجموع هفت هزار و ۸۲ مورد ابتلا به ویروس بوده است.

در سیرالئون نیز بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، یک هزار و ۲۶۷ نفر تلف شده اند و تعداد کل مبتلایان در این کشور ۶ هزار و ۱۹۰ نفر بوده است.

در کشور مالی، این سازمان از ۶ مورد مرگ خبر داده است.

از نیجریه و سنگال طی بازه ای زمانی ۵۲ روزه تغییری در نتایج مرگ های ناشی از این ویروس گزارش نشده است. در نیجریه ۲۰ مورد ابتلا گزارش شده بود که هشت نفر از آنان کشته شدند و در سنگال تنها یک دانشجوی گینه ای مبتلا بود که درمان شد.

در میان کادر بیمارستانی اما وضعیت بسیار وخیم تر بود به گونه ای که از ۵۸۸ نفر مبتلا به ویروس ابولا، ۳۳۷ تن کشته شدند.

در آمریکا نیز تنها یک مورد مرگ آمریکایی لیبریایی تبار از مجموع چهار مبتلا گزارش شد. در همین حال یک پزشک سیرالئونی که در کشورش مبتلا به ویروس شد به آمریکا منتقل شد اما در آنجا درگذشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *