يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۸
۸

۲ شرط عربستان برای کوتاه آمدن مقابل بشار اسد

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 391487
مقامات سعودی به رسمیت شناختن «بشار اسد» را مرهون دو شرط عدم ایجاد تغییر در توافقنامه «طائف» و نرسیدن «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد لبنان به ریاست جمهوری این کشور خواندند.
۲ شرط عربستان برای کوتاه آمدن مقابل بشار اسد
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات سعودی به رسمیت شناختن سومین دوره ریاست جمهوری «بشار اسد» و از سرگیری روابط بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و سوریه را مرهون دو شرط عدم ایجاد تغییر در توافقنامه «طائف» و نرسیدن «میشل عون» رئیس جریان ملی آزاد لبنان به ریاست جمهوری لبنان خواندند.

یک منبع دیپلماتیک لبنان در گفت‌وگو با روزنامه السفیر گفت: آنچه سعودی‌ها (در دوره فعلی) سعی در اجرا و تحقق آن دارند این است که «چنانچه بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور سوریه برای سومین دوره به رسمیت بشناسند و روابط خود و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را با دمشق از سر بگیرند، چنین امری مرهون دو شرط است».

بر اساس این گزارش، نخستین شرط سعودی‌ها برای به رسمیت شناختن بشار اسد عدم ایجاد تغییر در توافقنامه «طائف» و پایان دادن به بحث و گفت‌وگوها درباره توافقنامه طائف جدید (توافقنامه جدید) است. عدم انتخاب «میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح پارلمان لبنان و رئیس جریان ملی آزاد به ریاست این کشور دومین شرط ریاض را تشکیل می‌دهد.

این منبع دیپلماتیک تاکید کرد که احتمالا دستیابی به توافقی در برنامه هسته‌ای ایران روند توافق و انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را سرعت می‌بخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
عربستان رسما" اعلام کرده که برای مقابله با دیپلماسی ایران در منطقه از منطق بریدن سر انسانها و جنایت در حق بشریت استفاده می کند و دست برداشتن از جنایت ، قتل و آدمکشی را منوط به کاهش قدرت دیپلماسی ایران کرده یعنی منطق شمشیر در مقابل منطق اندیشه
Netherlands
اللهم العن و اهلک آل سعود جمیعاً الی یوم القیامه
Iran, Islamic Republic of
سلام میفرمایید رسما کجا و کی اعلام کرده اند
اصلا زير بار اين توافق با اين مرتيكه ملعون سعودي نبايد رفت!
شمایی که داری به این جناب سعودی توهین میکنی اصلا فکر نمیکنی در داخل دل بعضی از عزیزان که روابط برادرانه با این ملعونها دارند میرنجد و وغصه میخورن؟
عباسی
این نوکر حلقه به گوش صهیونیسم ،برای چه کسی شرط گذاشته ؟
Netherlands
اولا آخرین جمله این متن اینکه گوینده اندکی کارشناس باشد را زیر سئوال می برد چون هیچ احتمالی در توافق جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی درباره ی حقوق و پیشرفت هسته ای ایران اسلامی وجود ندارد و اگر برخی افراد ساده لوح یا خودباخته هم زیر متنی را امضا کنند بدون شک با برخورد نیروهای مردمی روبه رو خواهند شد.ثانیا دولت سوریه تنها به شرطی حاضر خواهد بود برقرای رابطه با رژیم آل سعو د را بررسی کند که این رژیم از کرده های جنایتکارانه خود توبه کند و دست از حمایت دشمنان مردم بحرین و یمن بردارد و روابطش با صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی را قطع کند
Netherlands
اللهم العن آل سعود