پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

الجبیر: محال است که اسد بر سر کار بماند!

پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب: 479062
وزیر خارجه عربستان با این ادعا که بحران با ایران به علت سیاست‌های طائفی این کشور است، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، «عادل الجبیر» وزیرخارجه عربستان سعودی، پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس، در برابر خبرنگاران گفت: بحران با ایران به علت سیاست‌های طائفه‌گری و حمایت از تررویسم است و ما برای حل بحران با این کشور نیازی به واسطه نداریم و ایران می‌تواند با توقف مشی کنونی خود، بحران با عربستان را خاتمه بدهد و در این صورت می‌توان بهترین روابط را با ایران بنا نهاد.
 
الجبیر در مورد سوریه نیز گفت: موضع ما در قبال برکناری بشار اسد ثابت است و محال است که او به سمت خود در سوریه ادامه بدهد.
 
وی در این باره افزود: در طی هفته‌های آتی، جدیت دولت سوریه و هم پیمانانش برای ما روشن می‌شود.
 
وزیر خارجه یمن با بیان اینکه آتش‌بس در یمن برای ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری است، اعلام کرد که از تلاش‌های «ایراهیم ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، برای رسیدن به یک توافق یمنی-یمنی حمایت می‌کنیم.
 
وی در مورد حزب‌الله لبنان نیز گفت: در راستای جلوگیری از سوء استفاده حزب‌الله از کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] اقدام می‌کنیم و اقداماتی که در راستای تروریستی خواندن حزب‌الله انجام داده‌ایم بر تروریستی بودن شرکت‌هایی که با حزب الله در ارتباط هستند نیز شامل می‌شود تا با آن‌ها همکاری نشود و پایشان به کشورهای شورای همکاری باز نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *