چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

انتقادازمعرفی‌افرادمسئله‌داربرای وزارت علوم

مجلس تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی‌گیرد
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 391114
نماینده کلیبر در مجلس با انتقاد از معرفی افراد مسئله‌دار برای تصدی سکان وزارت علوم، گفت: مجلس تحت تاثیر هیچ گروه یا جریان خاصی قرار نمی‌گیرد، مجلس به ارزش‌ها و اصول پایبند است.
به گزارش جهان، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فضای عمومی مجلس در رابطه با دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مثبت و مناسب نیست.

وی افزود: مجلس نهم یک مجلس اصولگرا و پایبند به ارزش‌هاست و اگر کسی که معرفی می‌شود قبلا در مواردی از خطوط قرمز عبور کرده باشد یا در فتنه یا در جریان‌های انحرافی حضور داشته باشد، قطعا مجلس به او رای نخواهد داد.

رئیس کیمسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: ۸۰ هزار نفر عضو هیأت‌علمی در کشور وجود دارد که در میان آنان قطعا افراد توانمندی هستند که رئیس جمهور می‌تواند یکی از آنان را به مجلس برای تصدی‌ وزارت علوم معرفی کند.

وی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور یک اصولگرای سنتی در مجلس بود و همواره با ضدارزش‌ها مبارزه کرده است، تصریح کرد: بنده نمی‌دانم مشاوران یا افراد دیگر در دولت چه اقدامی انجام می‌دهند که چنین افرادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی می‌شوند، عدم رای‌آوری چندین وزیر علوم معرفی شده به مجلس نباید خدای ناکرده موجب ایجاد چالش بین مجلس و دولت شود، ما هم‌اکنون نیازمند وحدت هستیم.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: مشخص نیست چرا افراد مسئله‌دار به مجلس معرفی می‌شوند، مجلس تحت تاثیر هیچ گروه و جریان خاصی قرار نمی‌گیرد، مجلس به ارزش‌ها و اصول پایبند است، ما چارچوب و اصولی داریم که نباید از آنها عدول کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *