جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اوباما: درباره نامه به ایران سخن نمی‌گویم!

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 390464
اوباما می‌گوید: «داعش نه تنها تهدید عراق بلکه تهدید منطقه در بلندمدت است. مرحله اول مبارزه ما، ایجاد دولت فراگیر و معتبر بود و اکنون ما این موضوع را داریم».
به گزارش جهان به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا افزود: با افزودن ۱۵۰۰ نیرو (آمریکایی) ما مرحله تازه در جنگ با داعش را شروع کردیم البته این جنگ زمان می‌برد.

اوباما با اشاره به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و پیروزی جمهوری‌خواهان گفت: «ما سه شنبه پیش شکست خوردیم. هر وقت به عنوان رئیس یک حزب مسئولیت دارید و آن حزب خوب کار نکرده، باید مسئولیت آن را بپذیرید و من مسئولیت آن را می‌پذیرم».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ارسال نامه به ایران گفت: من نمی‌خواهم درباره برقراری تعامل بین رهبران جهانی صحبت کنم.»

اوباما افزود: «اولویت اصلی و اول ما در رابطه با ایران این است که اطمینان یابیم آنها به سلاح اتمی دست نمی‌یابند. اولویت اصلی و اول ما در رابطه با ایران این است که اطمینان یابیم آنها به سلاح اتمی دست نمی‌یابند. شکاف‌ها و اختلافات عمیق همچنان در مذاکرات هسته‌ای با ایران باقی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع داعش و مواضع واشنگتن در قبال تهران هم تاکید کرد: «من صریحا چه علنی و چه خصوصی گفته‌ام که ما به هیچ وجه هیچ ارتباطی بین مذاکرات هسته‌ای با موضوع داعش برقرار نمی‌کنیم.»

اوباما در پاسخ به این سوال که «آیا هنوز سیاست ما این است که خواهان برکناری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هستیم؟» گفت: «این موضوع همچنان سیاست ما است.»

او با اشاره به انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا هم گفت: «دوستان جدیدی به اینجا(کاخ سفید) خواهند آمد و "تغییر" صورت خواهد گرفت اما آمریکا همیشه در جبهه مقدم تغییر است. حتی پس از گذشت ۲۰۰ سال هم ما کشوری جوان هستیم».

اوباما گفت: «حملات هوایی در تضعیف توانمندیهای داعش و کاهش پیشروی آنها بسیار تاثیرگذار بوده است. اکنون ما به نیرویهای پیاده نظام که نیروهای عراقی هستند، نیاز است. آنچه تغییر نکرده انست که نظامیان آمریکایی در پیکار و نبرد(زمینی) مداخله نخواهند کرد».

وی با اشاره به شکست در انتخابات اخیر افزود: «پیامی که من از این انتخابات گرفتم این بود که مردم می‌خواهند شاهد این باشند که این شهر(واشنگتن؛ پایتخت) در حال کار است چرا که مردم حس می‌کنند این شهر کار نمی‌کند؛ آنها می‌بینند که واشنگتن در مسائل مختلف به هم پیچیده و متوقف شده و آنها از این موضوع رنجیده‌اند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *