جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هشدار پلیس بین الملل به ترکیه

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 390198
اینترپل اعلام کرد ، ستیزه جویانی که قصد پیوستن به داعش را دارند با کشتی به ترکیه می روند.پلیس بین الملل به ترکیه هشدار داده و خواستار نظارت بیشتر ترکیه شده است.
به گزارش جهان؛ شبکه خبر از پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه خبر داد، ستیزه جویان پس از آنکه ترکیه کنترل مرزهای خود را افزایش داد برای پیوستن به عناصر داعش در عراق و سوریه از مسیر دریایی به ترکیه می روند.

پلیس بین الملل به ترکیه در این باره هشدار داده و خواستار نظارت بیشتر ترکیه شده است. رونالد نوبل دبیر کل پلیس بین الملل گفت :‌ کشورها باید نظارت بیشتری بر فرودگاه ها و مسافرانی که مسیرهای دریایی را ترجیح می دهند ، داشته باشند.

استفاده گروههای تروریستی از کشتی برای پیوستن به گروه تروریستی

پی‌یر سنت هیلاری مدیر مبارزه با تروریسم اینترپل با تاکید بر اینکه ستیزه جویان از مسیر دریایی به شهرهای مختلف می روند ، گفت :‌ بیشترین شمار ستیزه جویان از مسیر دریایی به ازمیت ترکیه می روند.

به گفته مقامات اینترپل شمار ستیزه جویانی که قصد پیوستن به داعش را دارند و مسیر دریایی را ترجیح می دهند در سه ماه اخیر افزایش یافته است.

بر اساس یکی از گزارش های سازمان ملل بیش از ۱۵هزار ستیزه جوی خارجی از ۸۰ کشور جهان به داعش و دیگر گروه های افراطی پیوسته اند.

پلیس ترکیه در ماه های اخیر صدها نفر را که احتمال می رفت از ستیزه جویان خارجی باشند در فرودگاه ها و ترمینال های اتوبوس های مسافربری بازداشت و از این کشور اخراج کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *