جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۲

"تحت فشار شدید آمریکا هستیم"

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 390051
نخست وزیر مجارستان امروز جمعه تاکید کرد که آمریکا فشار زیادی را بر مجارستان بر سر روابط انرژی با روسیه به خاطر بحران اوکراین وارد می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان روز گذشته در سخنانی در شهر مونیخ آلمان تصریح کرد که "آمریکا در حال وارد کردن فشار زیادی بر مجارستان است."

بر اساس این گزارش وی افزود: روابط مجارستان با روسیه گرفتار در مسائل ژئوپلتیک، نظامی و امنیتی شده است.

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته ورود ۶ مقام ارشد مجارستانی از جمله رئیس سازمان مالیات این کشور به خاک آمریکا را ممنوع کرده است. ماه سپتامبر نیز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از مجارستان به خاطر سرکوب نهادهای مدنی انتقاد کرد. آندره گودفرند دیپلمات ارشد آمریکایی در مجارستان نیز در ماه اکتبر تاکید کرد که روندهای منفی به سرعت در مجارستان ایجاد شده است.

اوربان در ادامه تاکید کرد که واشنگتن به خاطر حمایت مجارستان از پروژه خط لوله گازی جریان جنوبی و همین طور طرح توسعه تنها نیروگاه هسته ای مجارستان توسط شرکت روس اتم ، روابط مجارستان و روسیه را حسنه ارزیابی می کند.

نخست وزیر مجارستان تصریح کرد که وی تنها در قلبش منافع کشور را دارد. ما نمی خواهیم به کسی نزدیک شویم و تمایلی هم برای دوری از کسی نداریم. ما سیاست حمایت از روسیه را دنبال نمی کنیم بلکه سیاست حمایت از مجارستان را دنبال می کنیم.

بوداپست روز دوشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن اجازه ساخت خط لوله گازی جریان جنوبی در مرزهای این کشور داده می شود. این تصمیم در مخالفت با سیاست اتحادیه اروپا اتخاذ شده است. اتحادیه اروپا با اجرای این پروژه مخالفت کرده و به کشورهای عضو هشدار داده است که در صورت همکاری برای ساخت این خط لوله با جریمه روبرو خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *