جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

«قاب عکس» علت اخراج سفیر آمریکا در اوکراین

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 708334
رئیس جمهور آمریکا گفته دلیل اخراج سفیر واشنگتن در اوکراین این بوده که وی حاضر نبود «قاب عکس» ترامپ را در سفارت بیاویزد.
«قاب عکس» علت اخراج سفیر آمریکا در اوکراین
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگو با فاکس نیوز از اخراج ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین دفاع کرد.
 
او به این شبکه که اصلی‌ترین رسانه حامی‌اش محسوب می‌شود، گفت: "این سفیر که همه از او تمجید می‌کنند حاضر نبود که قاب عکس من را در سفارت کی‌یف بیاویزد". او حرف‌های بدی درباره من زده بود و حاضر نشده بود از من دفاع کند و البته من حق دارم که اگر بخواهم سفیرم را عوض کنم."

به گزارش بی بی سی، این نخستین بار نیست که ترامپ از ماری یووانویچ، سفیر سابق دولت خود علنا انتقاد می‌کند.

وی پیشتر هم در چند توییت به خانم یووانویچ تاخته بود و در جریان تلفن معروف اواخر ژوئیه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، خانم یووانویج را "خبر بد" توصیف کرده بود و گفته بود که او باید منتظر چیزی باشد.

جمله ای که یووانویچ گفته بود آن را به منزله ارعاب تلقی کرده و از این بابت احساس ترس کرده است.
دموکرات‌ها که رهبری تحقیقات استیضاح را بر عهده دارند انتقادهای مکرر ترامپ از شاهدان احضارشده به کنگره را "ارعاب و تهدید شاهدان" خوانده‌اند.

خانم یوانوویچ که هفته گذشته در کنگره شهادت داد به نمایندگان گفته بود علت اخراج او "اتهام‌های دروغین" از سوی کسانی بوده که "انگیزه‌های سوال برانگیزی" داشتند.

طی دو هفته گذشته کنگره آمریکا میزبان 12 شاهد از میان مقام‌های ارشد کاخ‌سفید و وزارت خارجه بود که در پاسخ به احضاریه رسمی کنگره برای ادای توضیحات و کمک به تحقیقات استیضاح در برابر نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه قرار گرفتند.

تحقیقات استیضاح به دنبال یافتن شواهدی پیرامون اتهام فساد و سوء استفاده ترامپ از قدرت است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *