سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۹
۳
درباره یک عکس غروروانگیز؛

اهتزاز پرچم "حضرت ابالفضل(ع)" در زادگاه صدام / عراق؛ هر روز امن‌تر از دیروز

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۰
کد مطلب: 389983
تصویری که می بینید، توسط یکی از مجاهدان داوطلب "شیعه" منتشر شده و نشان از امن تر شدن عراق در آستانه اربعین حسینی دارد.
اهتزاز پرچم "حضرت ابالفضل(ع)" در زادگاه صدام / عراق؛ هر روز امن‌تر از دیروز
سرویس مقاومت جهان نيوز: در سال‌های دفاع مقدس، "صدام حسين عبدالمجيد التكريتي" دیکتاتور وقت عراق، غالبا در ادبیات سیاسی مردم با عنوان "صدام یزید" یا "صدام تکریتی" نام برده می شد. با توجه به این که در زبان عرب، نام پدر پس از اسمِ شخص بیان می شود، در مورد اول، کنایه این بود که نسب پدری صدام به "یزید" بر می گردد. در مورد دوم، به جای نام پدر "صدام"، نام زادگاه او، یعنی "تکریت" برده می شد و این در ادبیات عرب، کنایه از بی اصل و نسب بودن شخص داشته و بار تحقیرآمیز زیادی دارد.

شهر "تکریت" مرکز استان "صلاح الدین"است و در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی "بغداد" قرار دارد. "صدام حسين عبد المجيد" دیکتاتور عراق، عضوی از عشیره "البیجات" بود که این عشیره در "تکریت" استقرار دارند. لذا، در حکومت بیست و چند ساله "صدام"، این شهر یک عقبه استراتژیک سیاسی و نظامی برای او به شمار می رفت و به کانون تمرکز طرفداران "صدام" تبدیل شد.

در جنگی که از چند ماه قبل توسط تکفیریان موسوم به "داعش" در عراق آغاز شد، "تکریت" نیز از جمله شهرهایی بود که خیلی زود به قرق تروریست‌های ضد دولتی درآمد و جنگ سختی در آن در گرفت. البته این شهر در زمان حضور آمریکایی‌ها نیز نا‌امن بود و به منطقه امن تروریست‌های بعثی تبدیل شده بود اما در روزهای اخیر و پس از فتح جرف الصخر به دست، ارتش و مجاهدان داوطلب عراقی که از گروه های مختلف شیعی و حتی از اهل سنت تشکیل شده‌اند؛ رفته رفته از لوث تکفیری‌ها خالی می‌شود.

عکسی که می بینید، توسط یکی از مجاهدان داوطلب "شیعه" به نام "ابومهدی الدراجی" منتشر شده است. در این عکس، او بر فراز پشت بامی در شهر "تکریت" که در مواضع تحت تصرف مجاهدان قرار دارد، در کنار پرچمی که نام مقدس "حضرت عباس(ع) بر آن حک شده است، دیده می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جمهوری اسلامی ایران اکنون در اوج قدرت منطقه ای و جهان است.

در عراق وضع بر وفق مراد است. در سوریه بعد از چند سال دست به یکی کردن امریکا، اعراب و تمفیری ها، آب از آب تکان نخورد. در افغاتسان، لبنان و ... وض به نف ماست.

کاش دلوتمردان با نگاه به این گزاره توافق هسته ای با غرب و آمریکا را انجام بدهند.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله تا پیروزی نهایی
سیستانی
وقتی صحنه های جنگ درعراق راتماشامیکنم،فرهنگ رزمندگان ایرانی درمیان برادران عراقی کاملا دیده میشود!خدالعنت کنددشمنان اسلام راکه بین امت های مسلمان جدایی وتفرقه انداخته اند!ترس دشمنان از وحدت ویدواحدشدن تمام مسلمانان شیعه وسنی است!مابایدیکی شویم وانشالله خواهیم شد!