کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره یک عکس غروروانگیز؛

اهتزاز پرچم "حضرت ابالفضل(ع)" در زادگاه صدام / عراق؛ هر روز امن‌تر از دیروز

16 آبان 1393 ساعت 5:20

تصویری که می بینید، توسط یکی از مجاهدان داوطلب "شیعه" منتشر شده و نشان از امن تر شدن عراق در آستانه اربعین حسینی دارد.


سرویس مقاومت جهان نیوز: در سال‌های دفاع مقدس، "صدام حسين عبدالمجيد التكريتي" دیکتاتور وقت عراق، غالبا در ادبیات سیاسی مردم با عنوان "صدام یزید" یا "صدام تکریتی" نام برده می شد. با توجه به این که در زبان عرب، نام پدر پس از اسمِ شخص بیان می شود، در مورد اول، کنایه این بود که نسب پدری صدام به "یزید" بر می گردد. در مورد دوم، به جای نام پدر "صدام"، نام زادگاه او، یعنی "تکریت" برده می شد و این در ادبیات عرب، کنایه از بی اصل و نسب بودن شخص داشته و بار تحقیرآمیز زیادی دارد.

شهر "تکریت" مرکز استان "صلاح الدین"است و در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی "بغداد" قرار دارد. "صدام حسين عبد المجيد" دیکتاتور عراق، عضوی از عشیره "البیجات" بود که این عشیره در "تکریت" استقرار دارند. لذا، در حکومت بیست و چند ساله "صدام"، این شهر یک عقبه استراتژیک سیاسی و نظامی برای او به شمار می رفت و به کانون تمرکز طرفداران "صدام" تبدیل شد.

در جنگی که از چند ماه قبل توسط تکفیریان موسوم به "داعش" در عراق آغاز شد، "تکریت" نیز از جمله شهرهایی بود که خیلی زود به قرق تروریست‌های ضد دولتی درآمد و جنگ سختی در آن در گرفت. البته این شهر در زمان حضور آمریکایی‌ها نیز نا‌امن بود و به منطقه امن تروریست‌های بعثی تبدیل شده بود اما در روزهای اخیر و پس از فتح جرف الصخر به دست، ارتش و مجاهدان داوطلب عراقی که از گروه های مختلف شیعی و حتی از اهل سنت تشکیل شده‌اند؛ رفته رفته از لوث تکفیری‌ها خالی می‌شود.

عکسی که می بینید، توسط یکی از مجاهدان داوطلب "شیعه" به نام "ابومهدی الدراجی" منتشر شده است. در این عکس، او بر فراز پشت بامی در شهر "تکریت" که در مواضع تحت تصرف مجاهدان قرار دارد، در کنار پرچمی که نام مقدس "حضرت عباس(ع) بر آن حک شده است، دیده می‌شود.


کد مطلب: 389983

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/389983/اهتزاز-پرچم-حضرت-ابالفضل-ع-زادگاه-صدام-عراق-روز-امن-تر-دیروز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com