چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

اخبار کوتاه از تحولات قدس

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 389958
تشییع پیکر شهید عکاری در میدان تدابیر شدید امنیتی/جهاد اسلامی فردا را روز خشم اعلام کرد خبرگزاری تسنیم: فلسطینیان ساکن قدس امروز پنج شنبه در میان تدابیر شدید امنیتی پیکر شهید «ابراهیم عکاری» را که روز گذشته پس از اجرای عملیات شهادت طلبانه قدس توسط صهیونیست ها به شهادت رسید، تشییع کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطین (وفا)، ۳۵ تن از اعضای خانواده شهید ابراهیم العکاری پیکر وی را در میان تدابیر شدید امنیتی تشییع کردند و در قبرستان باب الاسباط به خاک سپردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیلی قبرستان باب الاسباط را تحت محاصره درآورده و با قرار دادن موانع آهنی در اطراف آن از ورود شهروندان برای شرکت در مراسم خاکسپاری پیکر این شهید ممانعت کردند.
بر پایه این گزارش، اشغالگران صهیونیست شب گذشته پیکر شهید ابراهیم عکاری را به خانواده اش تحویل داده و تاکید کردند که تنها حدود ۳۵ نفر اجازه دارند در مراسم تشییع پیکر وی شرکت نمایند.
به محض اتمام مراسم خاکسازی، صهیونیست ها «منصور عکاری» برادر ابراهیم را بازداشت کرده و به مرکز بازجویی المسکوبیه بردند.
بر اساس این گزارش، همچنین در جریان اقدام نیروهای اشغالگر برای پراکنده کردن تجمع شهروندان در مراسم خاکسپاری، چند جوان زخمی شدند.

محاصره قدس و ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

گروه های شهرک نشینان امروز پنج شنبه نیز با حمایت یگان های ویژه از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.
نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین از ورود همه زنان و مردان زیر ۴۵ سال به مسجد الاقصی ممانعت کرده و کارت های شناسایی نمازگزاران را تا زمان خروج آنها از مسجد مصادره کردند.
نیروهای اشغالگر همچنین موانع آهنی در نزدیکی دروازه های مسجد الاقصی کار گذاشته اند.
این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست همانند روزهای گذشته به صورت گروهی از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش برده و اقدام به گشت زنی در داخل صحن های آن کردند.

گفت وگوی عباس و اردوغان درباره قدس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته با رئیس جمهور ترکیه تلفنی گفت و گو و اوضاع شهر قدس اشغالی به خصوص در مسجد الاقصی را بررسی کردند.
«رجب طیب اردوغان» در این تماس تلفنی بر حمایت ترکیه از طرح های عباس در شورای امنیت به منظور توقف تجاوزات اسرائیل در مسجد الاقصی تاکید کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین خواستار توسعه دایره مقاومت شد

جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که آنچه در اراضی فلسطین رخ می دهد، شعله ور شدن آتش مقاومت برای مقابله با طرح های توسعه طلبانه و یهودی سازی رژیم اشغالگر است.
جبهه مذکور امروز در بیانیه ای عملیات الخلیل که طی آن یک فلسطینی سه شهرک نشین را با خودرو زیر گرفت، تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات امتداد طبیعی وحدت اراده مقاومت در برابر اشغالگران است.
در این بیانیه آمده است که اقدام رژیم اشغالگر مبنی بر ادامه اجرای طرح های شهرک سازی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملت فلسطین در سرزمین خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین، آتش مقاومت را شعله ور می کند تا همه مناطق فلسطین را دربر بگیرد.

بازداشت ۵ فلسطینی در الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه در شهرک بیت عوا و شهر دورا در جنوب الخلیل، ۵ فلسطینی را به بهانه در اختیار داشتن اطلاعاتی درباره راننده خودرویی که ۳ نظامی اسرائیلی را زیر گرفت، بازداشت کردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهرک بیت عوا و منزل شخصی به نام «همام المسالمه» یورش برده و مدعی شدند که وی سربازان اسرائیلی را با خودرو زیر گرفته است.
شب گذشته یک راننده خودرو در نزدیکی اردوگاه العروب ۳ نظامی اسرائیلی را با خودرو زیر گرفت.

بازداشت ۲۵۰ عضو حماس و جهاد اسلامی به دست ماموران تشکیلات رام الله

ماموران تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور جلوگیری از گسترش دامنه تحرکات اعتراض آمیز علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، دست به بازداشت گسترده فعالان و اعضا و حامیان جنبش های مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی زدند.

ماموران تشکیلات رام الله طی چند هفته گذشته بیش از ۲۵۰ فعال حماس و جهاد اسلامی را در مناطق تحت حاکمیت این تشکیلات در کرانه باختری بازداشت کرده اند.
در میان بازداشت شدگان تعدادی از چهره های دینی حماس و برگزار کننده راهپیمایی و تظاهرات به چشم می خورد.
گفتنی است که عناصر اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات رام الله بیش از ۱۰۰ تن از اعضای و فعالان حماس را در ماه اکتبر بازداشت کردند.

جهاد اسلامی فردا را روز خشم اعلام کرد

جنبش جهاد اسلامی فردا جمعه را روز خشم برای حمایت از انتفاضه قدس و یاری مسجد الاقصی خواند.
«محمد الحرازین» از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت که برنامه این جنبش بر بسیج عمومی برای یاری قدس و جانفشانی برای آن تمرکز دارد به خصوص اینکه قدس این روزها در مرحله سرنوشت سازی قرار داد که شاهد تشدید حملات صهیونیست ها برای یهودی سازی آن است.
وی اشاره کرد که در برابر این حملات خطرناک صهیونیست ها که قداست شهر قدس و میراث فرهنگی و تمدن آن را هدف قرار داده است بایستی دست به یک انقلاب مردمی زد.
حزارین تصریح کرد که برنامه های جهاد اسلامی در نوار غزه شامل برگزاری راهپیمایی پر شور در استان خان یونس پس از اقامه نماز جمعه و نیز برپایی جشنواره ای در استان غزه و رفح پس از اقامه نماز عصر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *