يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

بهار عربی سوریه، اسراییلی از آب درآمد

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 389340
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه هدف ناآرامی‌ها و به تعبیر او «بهار اسرائیلی» در منطقه، در سایه گروه‌های تروریستی را تضعیف ارتش کشورهای عربی و آزاد نشدن اراضی اشغالی به دست رژیم صهیونیستی دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه هدف از آنچه «بهار عربی» نام دارد را «تضعیف ارتش‌های کشورهای عربی» برای پایان بخشیدن به تهدیدی عنوان کرد که برای آزادسازی اراضی کشورهای عربی از چنگ رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

مشاور اسد در گفت‌وگو با «رابرت فیسک» خبرنگار روزنامه «ایندیپندنت»‌ و روزنامه‌نگار انگلیسی، تصریح کرد که هدف از آنچه «بهار عربی» نام دارد، تضعیف ارتش کشورهای عربی و پایان بخشیدن به تهدیدهایی است که برای آزادسازی خاک کشورهای عربی از چنگ رژیم صهیونیستی است.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه بهار عربی همچنین باعث شده است که رژیم صهیونیستی اراضی کشورهای عربی را آسانتر و با صرف هزینه کمتر اشغال کند، گفت: این بهار «بهار اسرائیلی» است.

شعبان ادامه داد: از آغاز بحران یک بار هم احساس نکردم که این مسئله [حمله به سوریه] به رئیس جمهور [بشار اسد] مرتبط باشد، بلکه هدف آن، تضعیف و نابودی سوریه است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها فقط به بهانه نابودی کشورها با رؤسای جمهور و سران این کشورها وارد جنگ می‌شوند، گفت: « [در جنگ آمریکا علیه عراق] «صدام» رئیس جمهور اسبق عراق هدف واقعی [حمله واشنگتن به بغداد] نبود، بلکه هدف کل عراق بود؛ این مسئله اکنون درباره لیبی صدق می‌کند؛ چرا که آمریکا هدف [ حمله به لیبی] را قذافی عنوان کرد، ولی مسئله اصلی، تضعیف ارتش [لیبی و] کشورهای عربی است. زمانی که آمریکایی های عراق را اشغال کردند، در آغاز چه کردند؟ ارتش عراق را از هم پاشاندند».

شعبان با بیان اینکه اکنون همه ارتش‌های کشورهای عربی هدف قرار گرفته‌اند، تأکید کرد که هدف از این مسئله درگیری عربی-اسرائیلی است که بن‌مایه درگیری‌های خاورمیانه را شکل می‌دهد.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به حمله‌ای که علیه ارتش مصر در «سینا» صورت گرفت، تصریح کرد، هدف از این حمله، پایان بخشیدن به تهدید ارتش‌های کشورهای عربی برای آزادسازی غزه، کرانه باختری و جولان است و باعث شده است که اشغالگر‌ی رژیم صهیونیستی آسان‌تر و کم هزینه‌تر باشد. لذا هدف اصلی بهار عربی که در واقع بهار اسرائیلی است نیز همین مسئله است.

وی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش از کجا تأمین مالی می‌شود، درباره ماهیت واقعی حمله آمریکا به این گروهک تروریستی در عراق گفت: «زمانی که موصل توسط داعش سقوط کرد، آمریکایی‌ها هیچ اقدامی انجام ندادند. آمریکایی ها فقط زمانی مداخله کردند که کردستان تهدید شد که این مسئله بدین معناست که آمریکا از تقسیم شدن عراق حمایت می‌کند».

شعبان با اشاره به اینکه از حملات ثابت آمریکا به گروهک تروریستی در اطراف «عین العرب» هیچ سخنی به میان آورده نمی‌شود، درباره تبلیغات و جنجال رسانه‌ای که عناصر داعش آن را رهبری می‌کنند، افزود: «کارشناسان حرفه‌ای این تبلیغات را می‌سازند. برخی از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای همراه داعش هستند که مدیریت آن بر عهده افراد حرفه‌ایست و زمانی که این افراد در پی داعش اهداف خود را محقق می‌کنند می‌توانند با داعش توافق و لباس سیاه از تن به در کنند و به مخالفان «میانه‌رو» تبدیل شوند».

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه درباره تروریست‌های سوری که «مخالفان میانه‌رو مسلح» لقب گرفته‌اند، تأکید کرد، شخصی که مسلح باشد و سر را هدف قرار می‌دهد، چگونه می‌تواند «میانه‌رو» باشد.

وی با اشاره به شیوه های «تکفیری» در مدارس عربستان سعودی و فرهنگ سر بریدن، نیز خاطر نشان کرد، این فرهنگ بسیار به فرهنگ داعش شباهت دارد و دیگر چرا داعش پدید آمد.[چرا که عربستان به نمایندگی از این گروهک تروریستی، چنین جنایاتی را تبلیغ می‌کند].

شعبان در پایان نیز از حزب «عدالت و توسعه» ترکیه، دروغ‌های این حزب و تمایل «اردوغان» رئیس جمهور این کشور برای «سلطه ترکی و عثمانی» بر خاورمیانه انتقاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *