جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

رد پای دلال‌ها در لیگ تکواندو !

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 388211
با توجه به صحبت هایی که سه ملی پوش طلایی ایران در بازیهای آسیایی در ایسنا داشتند گزینه سوم محتمل تر است چرا که عقل حکم می کند با قراردادی بسیار پایین تر از سال قبل نباید در آن تیم بمانند و با توجه به حرفهای این ملی پوشان، عده ای وارد لیگ تکواندو شده اند و در حال دلالی کردن هستند و ورزشکاران مدنظر خود را با مبالغی بالاتر از این مدال آوران نامی ایران وارد تیمها می‌کنند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، لیگ برتر تکواندوی مردان از ۱۸ آبان آغاز می شود، در حالی که هنوز هیچ یک از ملی پوشان نامدار ایران تیمی ندارند و اگر هم ملی پوشی تیمی دارد باید با قراردادی پایین تر از سال قبلش در این تیم مبارزه کند.

 مسعود حجی زواره، مهدی خدابخشی، بهنام اسبقی، محمد باقری معتمد، علیرضا نصر آزادانی، فرزان عاشورزاده، هادی مستعان، سجاد مردانی و فرزاد عبدالهی ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی هستند که به فراخور و با نظر کادر فنی و مسئولان فدراسیون در مسابقات مهم پیش رو شرکت می کنند.

تیم ملی تکواندوی ایران در حال حاضر درگیر شرکت در مسابقات گرند پری و کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو و همچنین بازیهای آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جام جهانی است و این در حالی است که مسئولان فدراسیون تصمیم گرفته اند لیگ برتر مردان از ۱۸ آبان آغاز شود. شروع لیگ خبر خوبی است چرا که تکواندوکاران از محل مبارزه کردن در لیگ و پیوستن به تیم های باشگاهی مبالغی را دریافت می کنند که می توانند با آن زندگی خود را اداره کنند اما لیگ امسال شرایط متفاوتی دارد.

لیگ امسال قرار است با حضور شش یا هفت تیم برگزار شود، در حالی که هنوز ملی پوشان نامدار ایران که توانسته اند با مدالهای رنگارنگ خود بارها پرچم ایران را به اهتزاز درآورند هنوز تیمی ندارند و یا اگر هم تیمی دارند، مسئولان تیم ها، آنها را مجبور کرده اند تا با مبالغی بسیار پایین تر از مبالغ سال قبل خود در این تیم ها مبارزه کنند و اگر هم این شرط را قبول نکنند می توانند رضایت نامه بگیرند و از تیم بروند.

البته راه سوم هم این است که رضایت نامه بگیرند و اگر تیم دیگری آنها را جذب نکرد، در خانه بنشینند و فقط به اردوهای تیم ملی فکر کنند!

با توجه به صحبت هایی که سه ملی پوش طلایی ایران در بازیهای آسیایی در ایسنا داشتند گزینه سوم محتمل تر است چرا که عقل حکم می کند با قراردادی بسیار پایین تر از سال قبل نباید در آن تیم بمانند و با توجه به حرفهای این ملی پوشان، عده ای وارد لیگ تکواندو شده اند و در حال دلالی کردن هستند و ورزشکاران مدنظر خود را با مبالغی بالاتر از این مدال آوران نامی ایران وارد تیمها می‌کنند!

مطمئنا نبود اسپانسرهای قوی، برنامه ریزی نادرست در برگزاری لیگ، نبود نظارت کافی از سوی مسئولان فدراسیون و وارد نشدن باشگاههای متمول می تواند از مهمترین دلایل این اتفاقات باشند.

مسعود حجی زواره با اشاره به اینکه وضعیت لیگ برتر واقعا اسفبار است، گفت: در حال حاضر همه تیم‌ها بدون جذب ملی‌پوشان تیم‌های خودشان را بسته‌اند. تیم‌هایی که برای عقد قرارداد با ما تماس گرفتند مبلغ‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان را پیشنهاد داده اند که این مبالغ بسیار پایین است. نبود ملی‌پوشان در تیم‌های لیگ برتری قطعا به کیفیت مسابقات ضربه می‌زند. قول می‌دهم که اگر اسپانسر باشد و تیم‌های لیگ برتری به ما پول بدهند به راحتی قهرمان می‌شوند.

بهنام اسبقی نیز گفت: در حال حاضر لیگ دست چند نفر دلال افتاده است و این افراد فقط تکواندوکاران مد نظر خودشان را جذب تیم‌ها می‌کنند. این وضعیت تکواندوی ما را در سالهای آینده با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد کرد. مافیا به شدت در لیگ نفوذ کرده است و تیم‌ها بازیکنان پایین‌تر از ملی‌پوشان را با قیمت بالا جذب می‌کنند اما برای ما قراردادهای بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهند تا برویم.

مهدی خدابخشی هم گفت: من با تیم دانشگاه آزاد قرار داشتم ولی بعد از بازی‌های آسیایی مبلغ کمتری را نسبت به فصل قبل (۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان) پیشنهاد دادند. قراردادم با این باشگاه خیلی بالاتر از این حرفها است ولی الان می گویند که با وجود داشتن قرارداد باید با مبلغی پایین تر در این تیم بمانم و اگر نخواهم باید بروم. این مبلغ را قبول نکردم و آن‌ها هم عذر من را خواستند، در حالی که در فصل گذشته از ۱۴ بازی ۱۴ برد به دست آوردم. به خاطر دارم که در سالهای قبل برخی از همین تیم ها که الان به ما مبالغ ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان را پیشنهاد می دهند با بازیکنی قرار داد ۸۰ میلیون تومانی هم بسته اند.

حال این سئوال پیش می آید که آیا فدراسیون تکواندو از این مشکلات آگاه است و جلوی آن را خواهد گرفت؟

در سالهای گذشته تیم های خوبی در لیگ برتر حضور پیدا می کردند و مبالغ مناسبی را هم به ورزشکاران می پرداختند اما امسال این شرایط کاملا فرق کرده و گویا به جای اینکه مبالغ رشد داشته باشد افت داشته است.

روند نزولی پرداخت‌های باشگاهها به تکواندوکاران و افتخار آفرینان ایران در بازیهای آسیایی و المپیک و مسابقات جهانی در حالی است که در برخی رشته های تیمی غیر از فوتبال شاهد هستیم بازیکنان با ارقامی نجومی جابجا می شوند و هیچ مدال جهانی و المپیک قابل توجهی را هم ندارند اما چون پخش تلویزیونی دارند اسپانسرهای بیشتری سراغشان می روند و تیم ها علاقمند به پرداخت پول هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *