جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

پاسخ اولین بانوی مدال آور جهانی تکواندو به سوالات خارجیها درباره حجاب

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 431883
کیمیا علیزاده با اشاره به ۱۷۵ شهید مظلوم غواص گفت : یاد شهدا را گرامی می داریم که از خود و جوانیشان گذشتند تا زندگی ما را بسازند.
به گزارش جهان، کیمیا علیزاده که توانست اولین مدال تاریخ تکواندوی زنان ایران را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کند در گفتگو با تابش کوثر درباره سطح این رقابت ها گفت : مسابقات جهانی بزرگترین رویداد سال ۲۰۱۵ است که از سطح بالایی برخوردار بود و من حریفان خوبی از جمله حریف انگلیسی داشتم که قهرمان المپیک لندن بود.

انگیزه، هدف و خودباوری عوامل پیروزی بر نفر اول رنکینگ جهان

وی با بیان اینکه حدود هشت سنم از رقیبانم کمتر بود ، تشریح کرد : از غلبه بر نماینده آمریکا خیلی خوشحال بودم و حس خوبی داشتم و با انگیزه و هدف ،"جید جونز" انگلیسی را که نفر اول رنکینگ المپیک و جهان است ، شکست دادم که در مسابقات هلند در راند طلایی از وی شکست خورده بودم زیرا در آن زمان هنوز به این باور نرسیده بودم که می توانم وی را شکست بدهم که در مسابقات جهانی با انگیزه و هدف و خودباوری توانستم نماینده انگلیس را شکست بدهم و به مرحله نیمه نهایی رفتم.

علیزاده درباره شکست در برابر نماینده ژاپن و کسب مدال برنز گفت : اگر بازی فینال و پای فینال در یک روز برگزار می شد خیلی بهتر بود زیرا بدنم گرم بود و آسیب دیدگی هایم را متوجه نمی شدم که متاسفانه در روز دیگری برگزار شد و پس از روز اول که چهار بازی سنگین داشتم تمام عضلاتم گرفته بود و از طرفی حریف ژاپنی آرام و باهوش بود که همین امتیازش باعث پیروزیش شد.

حجاب آرامش و امنیت است

اولین بانوی مدال آور جهانی تکواندو با بیان اینکه حجاب باعث می شود که بانوی مسلمان آرامش و امنیت داشته باشد ، گفت : هوا در مسابقات جهانی گرم بود و کسانی که پوشش ما را می دیدند احساس می کردند که حجاب برای ما خیلی سخت است و در این زمینه سوالاتی داشتند و می پرسیدند که آیا باید در خانه هم با حجاب باشیم ؟ که پاسخ سوالاتشان را می دادم و می گفتم که حجاب سخت نیست و اینطور نیست که بخواهد محدودیت ایجاد کند که برایشان جالب بود و افراد زیادی دوست داشتند با حجاب شوند.

شهدا بزرگترین کار را کردند تا ما بتوانیم در آرامش زندگی کنیم

وی در ادامه با بیان اینکه اگر شهدا نبودند من در اینجا نبودم که بخواهم در چنین مسابقاتی افتخار آفرینی کنم و پرچم کشورم را به اهتزاز در بیاورم که حقیقتا شهدا بزرگترین کار را کردند تا ما بتوانیم در آرامش زندگی کنیم.

کیمیا علیزاده با اشاره به ۱۷۵ شهید مظلوم غواص گفت : یاد شهدا را گرامی می داریم که از خود و جوانیشان گذشتند تا زندگی ما را بسازند و من تمام تلاشم را می کنم که باعث افتخار ایران در سراسر جهان باشم و پرچم ایران که دارای لفظ الله است به اهتزاز در بیاورم.

وی با تاکید بر اینکه بانوی مسلمان ایران اسلامی به هر چه بخواهد می رسد ، اظهار کرد : غیرت و اعتماد به نفس یک ایرانی را واقعا هیچ کسی ندارد که همین دو شاخص هم باعث شده ما به اینجا برسیم.

حمایت های مقام معظم رهبری به ما انگیزه می دهد

علیزاده با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در ديدار مدال‌آوران المپيك و پارالمپيك که گفتند"واقعاً همه بايد قلباً از زنان ورزشكار ما كه در ميدانها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر ميشوند، تشكر كنند" ، گفت : حمایت های مقام معظم رهبری باعث شده که انگیزه ما بیشتر شود و بتوانیم با تلاش بیشتر برای جامعه مفید باشیم که حداقل کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که با مدال آوریمان حمایت های ایشان را جبران کنیم.

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با قهرمانان مسابقات آسیایی و پارا آسیایی بیان کردند که در یک چنین دنیایی که برهنگی انحرافی و غلط و مضر و کشنده را ترویج میکند، زن جوان ما می‌آید آنجا می‌ایستد یا پسر جوان ما می‌آید با آن خانمی که میخواهد مدال را به گردنش بیندازد دست نمیدهد؛ اینها خیلی ارزش دارد. این‌جوری نیست که ما از روی تعصّب مذهبی، از کسی که یک کار خوبی میکند بخواهیم ترویج کنیم؛ اینها نشانه‌ی استقامت و ایستادگی و آن فلزّ محکمِ عنصر ملّت ایران است؛ اینها است که ارزش میدهد به یک ملّت. اینها را قدر بدانید؛ هرچه میتوانید اینها را ترویج کنید. معنویات در ورزش، به ورزش هم کمک میکند، به آبروی ملّی هم کمک میکند. و بحمدالله جوانهای ما جوانهای متدینی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نفس
Belgium
خدا امثال شما رو زیاد کنه ان شاءا...