دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

استفاده از چربی حیوانی مضر است

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 386704
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استفاده از چربی حیوانی برای انسان امروزی مضر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسین حدادخداپرست بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در همدان با بیان اینکه پالم می‌تواند خودکفایی اقتصادی برای ایران به همراه داشته باشد، اظهار کرد: کشوری چون مالزی با کاشتن گیاه پالم توانست به خودکفایی اقتصادی برسد و تمام جنگل‌های خود را به کشت پالم اختصاص داد.

وی با تأکید بر اینکه در مناطقی که سرد نباشند، پالم عمل خواهد آمد، افزود: در جنوب همدان نیز می‌توان پالم، یا زیتون را پروراند ضمن آنکه دانه روغنی کلزا که به نوعی کود سبز نیز محسوب می‌شود در فصول زمستان قابل کشت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای پیشرفته چربی حیوانی جای خود را به چربی‌های گیاهی داده، تصریح کرد: از آنجا که فعالیت بدنی انسان امروزی کاهش یافته، استفاده از چربی حیوانی باعث افزایش کلسترول و در نتیجه سکته قلبی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روغن منبع خوبی از ویتامین‌های A ،D ،E و K است، ادامه داد: روغن پالم نیز این ویتامین‌ها را دارد و بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند سوئد به جای استفاده از کره از پالم استفاده می‌کنند.

حدادخداپرست با تأکید بر اینکه افراد دارای کلسترول بالا مجاز به استفاده از چربی حیوانی نیستند، خاطرنشان کرد: روغن‌های جامد دارای نقطه ذوب بالاتری از درجه حرارت بدن هستند و در بدن باقی مانده و از بین نمی‌روند.

وی با تأکید بر اینکه باید حتی‌الامکان از خوردن غذای سرخ کردنی خودداری شود، گفت: جذب کلسترول گیاهی باعث کاهش جذب کلسترول حیوانی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی با تأکید بر اینکه روغن پالم خواص بسیار بالایی داشته و در جلوگیری از برخی از بیماری‌ها موثر است، یادآور شد: کشت این گیاه می‌تواند شغل‌ بسیاری ایجاد کرده و در رونق اقتصادی موثر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *