جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاثیر منفی مصرف بلندمدت روغن ماهی بر کبد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 588912
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف طولانی مدت روغن ماهی یا روغن آفتاب‌گردان خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد.
تاثیر منفی مصرف بلندمدت روغن ماهی بر کبد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روغن ماهی خواص بسیاری برای سلامتی دارد اما نتایج یک تحقیق در اسپانیا حاکی از آن است که مصرف بلندمدت این روغن و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند خطر ابتلا به استئاتوهپاتیت غیرالکلی (NASH) را در دوران بعدی زندگی بیشتر کند.

استئاتوهپاتیت غیر الکلی نوع وخیم‌تر از بیماری کبد چرب غیرالکلی است.مطالعه انجام شده روی موش‌ها نشان داد مصرف طولانی مدت روغن ماهی یا آفتاب‌گردان تغییراتی را در کبد ایجاد می‌کند که این عضو از بدن را مستعد ابتلا به بیماری کبد چرب می‌نماید.

از جمله فاکتورهای کلیدی خطرزا در بروز این نوع از بیماری کبد چرب غیر الکلی می‌توان به اضافه وزن، چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت نوع دو اشاره کرد که تمامی آن‌ها به شدت تحت تاثیر رژیم غذایی هستند.

متخصصان اسپانیایی اظهار داشتند: ارتباط بین رژیم غذایی و استئاتوهپاتیت غیرالکلی نشان می‌دهد که نوع روغن مصرفی می‌تواند نقش حائز اهمیتی در بروز مشکلات بعدی در زندگی داشته باشد.به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی مشاهده کردند: روغن ماهی و آفتاب‌گردان تاثیر منفی بر سلامت کبد این موش‌ها دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *