يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

مصرف موادنیروزا عامل بروز صرع در جوانان

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 386325
سوء مصرف انواع مواد به خصوص داروهای نیروزا مانند ترومادول در جوانی یکی از علت های مهم بروز و ابتلا به صرع است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ، دکتر پرویز بهرامی ، متخصص مغز و اعصاب افزود: صرع اختلالی در کارکرد مغز است تا یک بیماری و علت های زیادی می تواند داشته باشد و یا حتی ممکن است بدون علت خاصی بروز کند.

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن صرع ایران درباره علت بیماری صرع گفت:۶۰ درصد، صرع بدون علت است و زمان شیوع آن نیز می تواند از آغاز تولد هر شخص تا سنین نوجوانی و بزرگسالی باشد.

صرع می تواند به دنبال تروماها و آسیب های حین زایمان به ناحیه سر در زمان نوزادی ایجاد شود، به دلیل عفونت در دوران شیرخوارگی اتفاق بیفتد و یا با علائمی همچون تب از پنج ماهگی تا پنج سالگی به عنوان شایع ترین علت تشنج، بروز کند.

بهرامی افزود: خیرگی و قطع ارتباط شخص با محیط به عنوان مثال پلک زدن و بوهای خاص، تغییر در فاصله و شکل اشیاء ، دست و پا زدن و خارج شدن کف از دهان، قرارگرفتن زبان در بین دندان ها و در بعضی از موارد بی اختیاری ادرار، از علائم شایع بیماری صرع است که این علائم بین سه تا پنج دقیقه طول می کشد.

وی اظهار داشت: در دوران نوجوانی شایع ترین علت صرع ضربه های مغزی و سوء مصرف مواد مخدر از جمله روان گردان ها مانند ترامادول است که می تواند بسیار خطرناک باشد.

طبق آمارهای جهانی تقریبا یک درصد مردم جهان مبتلا به صرع هستند.

یازدهمین کنگره بین المللی انجمن صرع ایران در راستای تبادل تجربیات و ارتقاء هرچه بیشتر سطح دانش در زمینه صرع از ۸ تا ۱۰ بهمن در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد .

پژوهشگران می توانند خلاصه مقالات خود را تا ۱۵ مهر به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.epilepsycongress.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *